محقق و دانش

محقق پس از دیدار با دانش: قرار شد برای مدتی برای دایکندی والی جدید تعیین نشود

محمد محقق، مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور سیاسی و امنیتی در صفحه‌ی رسمی فیسبوک خود از دیدارش با سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری خبر داده و گفته است که دو طرف توافق کرده‌اند تا برای مدتی در رأس رهبری ولایت دایکندی تغییر پیش نیاید.

آقای محقق نوشته است که در این دیدار در مورد مسائل امنیتی و سیاسی ولایت دایکندی بحث شده است. او افزوده است که قرار بر اين شد كه با توجه به اوضاع حساس دایکندی و رعايت نظر مردم تا مشورت كامل پيرامون موضوع در رأس اداره ولايت تغيير پيش نيايد.

محقق تأکید کرده است که «پس از يك مدت در يك فضاى مناسب با مشورت هردو جانب [دانش و خود محقق] يك شخص واجد شرايط ديگر به مقام رياست‌جمهورى پيشنهاد گردد».

این درحالی است که روز گذشته مرادعلی مراد براساس حکم رییس‌جمهور غنی به‌حیث والی دایکندی تعیین شد. مراد که قرار بود امروز کارش را رسما شروع کند، هواپیمای حامل او از آسمان شهر نیلی برگشت.

پیشتر منابع معتبر در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفته بودند که آقای محقق در تماس با رییس‌جمهور غنی، مخالفت خود را با انتصاب مرادعلی مراد به‌حیث والی دایکندی ابراز کرده و گفته است که براساس توافق دو طرف [محقق و غنی]، برای دایکندی باید از افراد نزدیک به او والی تعیین شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *