نیروهای کماندو در تخار

با رسیدن نیروهای کماندو، حمله‌ی طالبان بر شهر تالقان عقب زده شد

منابع امنیتی در ولایت تخار می‌گویند که حملات تهاجمی جنگ‌جویان گروه طالبان بر شهر تالقان، مرکز این ولایت عقب زده شده است، اما در دو استقامت جنگ شدید جریان دارد.

خلیل اسیر، سخن‌گوی فرماندهی پولیس تخار امروز (جمعه، ۲۵ سرطان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان از دو استقامت دروازه‌ی ورودی در غرب شهر و یک استقامت دیگر در قسمت شرقی شهر تالقان حمله کرده بودند.

آقای اسیر همچنین گفت که حملات طالبان در نتیجه‌ی مقاومت نیروهای امنیتی و دفاعی عقب زده شده، اما درگیری شدید در دو استقامت یادشده در بیرون از شهر ادامه دارد.

به‌گفته‌ی او، در حال حاضر عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی از طریق زمین و هوا برای سرکوب طالبان در حومه‌های شهر تالقان ادامه دارد.

در همین حال، در خبرنامه‌ی پولیس تخار آمده است که نیروهای ویژه‌ی کماندو تحت فرماندهی مسعود خان، فرمانده کندک (۷ صیاد ضربتی) کماندو و قطعات خاص به شهر تالقان رسیده‌اند.

به نقل از خبرنامه، عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی در هماهنگی با نیروهای بسیج مردمی در استقامت‌های دروازه‌ی چشمه شیر، آهندره و ابدال ادامه دارد.

در خبرنامه آمده است که در نتیجه‌ی حملات هوایی و زمینی در سه استقامت یادشده، به گروه طالبان تلفات سوارد شده و چندین روستا نیز از وجود این گروه پاکسازی شده است.

عبدالمحبوب، عضو شورای ولایتی تخار نیز به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان از دو استقامت غرب و شرق شهر تالقان حمله کرده بودند، اما نتوانسته‌اند که وارد شهر تالقان شوند.

ولایت تخار در شمال‌شرق کشور موقعیت دارد. بیشتر ولسوالی‌های این ولایت ناامن، اخیرا به‌دست گروه طالبان سقوط کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *