خانه‌ی بسم‌الله محمدی

پایان حمله بر خانه‌ی بسم‌الله محمدی؛ هشت نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند

وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گوید که حمله‌ی مهاجمان مسلح بر خانه‌ی بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی در شهر کابل پس از پنج ساعت درگیری پایان یافته است.

میرویس استانکزی، سخن‌گوی وزارت داخله امروز (چهارشنبه، ۱۳ اسد) به روزنامه اطلاعات روز گفت که در جریان درگیری در این حمله، دست‌کم هشت نفر به‌شمول یک زن کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. بیشتر کشته‌شدگان و زخمیان غیرنظامی اند.

بسم‌الله محمدی هم در ویدیویی گفته است که به او و اعضای خانواده‌اش در این حمله‌ی مهاجمان مسلح، آسیبی نرسیده است. آقای محمدی اما افزوده است که شماری از محافظان او در این حمله زخمی شده‌اند.

همچنین سخن‌گوی وزارت داخله گفت که بیش از ۸۰ نفر هم در این حمله، توسط مهاجمان مسلح گروگان گرفته شده و یا هم در داخل خانه‌های اطراف خانه‌ی آقای محمدی گیر مانده بوند، توسط نیروهای ویژه‌ی پولیس نجات داده شده‌اند.

آقای استانکزی اما گفت که این آمار ابتدایی است و ممکن تعداد قربانیان این حمله تغییر کند.

از سویی هم، او افزود که براساس آمار ابتدایی، تعداد مهاجمان پنج نفر بوده که دو نفر آنان در هنگام انفجار موتر بمب‌گذاری‌شده کشته شده‌اند. سه نفر دیگر آنان هم که داخل خانه‌‌ها جابه‌جا شده بودند در درگیری با نیروهای ویژه‌ی پولیس کشته شده‌اند.

حمله‌ی مهاجمان مسلح بر خانه‌ی بسم‌الله محمدی در ساحه‌ی «شیرپور» در حوزه‌ی دهم امنیتی شهر کابل شام روز گذشته آغاز شده بود. ساعتی پس از وقوع این حمله، وزارت داخله اعلام کرد که عبدالستار میرزکوال، سرپرست این وزارت به ساحه حضور یافته و عملیات در این منطقه را رهبری می‌کند.

هنوز فرد و یا گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

شهر کابل در ماه‌‌های اخیر شاهد این چنین حملاتی نبوده است. پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان در اول می، این اولین بار است که حمله‌ی موتر بمب‌گذاری‌شده در شهر کابل صورت می‌گیرد.

انفجار صبح امروز در کابل

فرماندهی پولیس کابل همچنین گفته است که صبح امروز یک حلقه ماین در ساحه‌ی بلاک‌های هوایی ناحیه‌ی دهم شهر کابل انفجار کرده است.

فردوس فرامرز، سخن‌گوی فرماندهی پولیس گفته است که در این انفجار، دو نفر زخمی و به شفاخانه منتقل شده‌اند. او افزوده که این رقم ابتدایی است و احتمال تغییر در رقم تلفات وجود دارد.

مسئولیت این رویداد را هم شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است.