قول اردوی ۲۱۵ میوند: عملیات پاکسازی شهر لشکرگاه آغاز شده است

نیروهای ارتش در زون جنوب‌غرب کشور می‌گویند که عملیات پاکسازی شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان آغاز شده ست.

قول اردوی ۲۱۵ میوند امروز (پنج‌شنبه، ۱۴ اسد) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این عملیات ارتش تا سرکوب آخرین جنگ‌جوی طالبان در شهر لشکرگاه ادامه می‌یابد.

در خبرنامه تأکید شده است: «هیچ راه فراری برای تروریستان [طالب] وجود ندارد. آنان کشته خواهند شد.»

از سویی هم، این قول اردو در یک خبرنامه‌ی دیگر گفته است که عملیات پاکسازی شهر لشکرگاه از وجود طالبان با موفقیت پیش می‌رود. به نقل از اعلام قول اردوی ۲۱۵ میوند، ۱۱ جنگ‌جوی طالبان از صبح امروز تاکنون در عملیات ارتش کشته شده‌اند.

ولایت هلمند در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن است که در روزهای اخیر شهر لشکرگاه در آن شاهد حملات سمهگینی طالبان بوده است. این گروه مدعی شده است که بخش‌های زیادی از این شهر را سقوط داده‌اند. دولت افغانستان هم گفته که جنگ‌جویان طالبان را در نقاط مختلف هلمند سرکوب کرده‌اند.

همچنین دو روز پیش سمیع سادات، فرمانده قول اردوی ۲۱۵ میوند از ساکنان شهر لشکرگاه خواسته بود تا در مناطقی که جنگ‌جویان طالبان جابه‌جا می‌شوند، خانه‌های‌شان را ترک کنند.

آقای سادات در یک پیام صوتی گفته بود که این تصمیم «سخت» را به‌دلیل جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در جریان حمله بر مواضع جنگ‌جویان طالبان گرفته است. او تأکید کرده بود که می‌داند برای مردم ترک خانه‌های‌شان سخت است و همچنین از آنان به‌خاطر اینکه آواره می‌شوند، عذر خواسته است.

سازمان ملل هم در ن روز اعلام کرد که هزاران نفر در این شهر و شهر قندهار در سه روز گذشته، آواره شده‌اند.