والی ارزگان: طالبان یک شاعر و تاریخ‌نویس را در چوره کُشتند

مقام‌های محلی در ولایت ارزگان تأیید می‌کنند که جنگ‌جویان گروه طالبان عبدالله عاطفی، شاعر و تاریخ‌نویس را در ولسوالی چوره‌ی این ولایت کُشته‌اند.

محمدعمر شیرزاد، والی ارزگان گفته است که طالبان عبدالله عاطفی را شب گذشته (چهارشنبه، ۱۳ اسد) در روستای «غونچک» ولسوالی چوره کشته‌اند.

به گفته‌ی آقای شیرزاد، جنگ‌جویان این گروه ابتدا این شاعر و تاریخ‌نویس را از خانه‌اش بیرون و سپس با «شکنجه» به قتل رسانده‌اند.

او افزود که طالبان در بیشتر مناطق تحت تصرف‌شان در ارزگان غیرنظامیان را آزار و اذیت و در مواردی هم شکنجه می‌کنند. والی ارزگان همچنین گفت که بر زنان هم در بخش‌هایی از این ولایت این گروه، محدودیت وضع کرده است.

گروه طالبان اما کشتن این شاعر و تاریخ‌نویس را توسط جنگ‌جویانش رد کرده است. یوسف احمدی، از سخن‌گویان طالبان گفته است که ممکن انگیزه‌ی قتل او دشمنی شخصی باشد. او افزوده است که طالبان این قضیه را بررسی و عاملانش را مجازات می‌کنند.

ولایت ارزگان در جنوب کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بیشتر نقاط این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند. ولسوالی چوره در تاریخ ۱ سرطان به دست طالبان سقوط کرد.