اجمل عمر شینواری

سخن‌گوی قوای مسلح: در پنج روز گذشته ۱۶۲ غیرنظامی در حملات طالبان کشته شده‌اند

اجمل عمر شینواری، سخن‌گوی قوای مسلح کشور می‌گوید که در پنج روز گذشته، ۱۶۲ غیرنظامی در نتیجه‌ی حملات جنگ‌جویان گروه طالبان کشته شده‌اند.

آقای شینواری که امروز (پنج‌شنبه، ۱۴ اسد) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که این تعداد غیرنظامیان در نتیجه‌ی یک حمله‌ی موتر بمب‌گذاری‌شده در کابل و ۷۰ مورد انفجار ماین و ترورها کشته شده‌اند.

او افزود که در جریان این حملات طالبان، ۲۲ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین سخن‌گوی قوای مسلح گفت که در جریان دو ماه گذشته، ۱۷۲ باب مکتب در نقاط مختلف کشور توسط جنگ‌جویان این گروه تخریب شده است. به گفته‌ی او، بر اثر تخریب آن‌ها، تعداد زیادی از دانش‌آموزان از حق آموزش محروم شده‌اند.

از سویی هم، اجمل عمر شینواری گفت که در پنج روز گذشته، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ۱۷۹ عملیات را در هشت ولایت کشور راه‌اندازی کرده‌اند. به گفته‌ی او، در نتیجه‌ی این عملیات به طالبان تلفات سنگین وارد شده است.

او همچنین گفت که در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۲۰۰ جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند. به گفته‌ی او، تلفات اخیر جنگ‌جویان این گروه در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

طالبان هنوز چیزی در واکنش به این اظهارات سخن‌گوی قوای مسلح چیزی نگفته‌اند.

اما این گروه در ماه‌های اخیر به حملاتش در کشور شدت بخشیده است. در دو ماه گذشته، طالبان بیش از ۱۰۰ ولسوالی را سقوط داده‌اند.