فراه

ادعای تصرف ساختمان‌های مقام ولایت، فرماندهی پولیس و زندان فراه از سوی طالبان

گروه طالبان ادعا کرده است که مرکز ولایت فراه را به‌گونه‌ی کامل تصرف کرده است. شماری از نمایندگان مردم فراه در مجلس نمایندگان اما می‌گویند که ساختمان‌های مقام ولایت، فرماندهی پولیس و زندان مرکزی فراه امروز (سه‌شنبه، ۱۹ اسد) به دست طالبان سقوط کرده است.

عبدالنصیر فراهی، نماینده‌ی مردم فراه در مجلس نمایندگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که هم اکنون جنگ شدید بالای مقر امنیت ملی در شهر فراه جریان دارد.

او افزود که مسعود بختور، والی فراه و همچنین فرمانده پولیس این ولایت به لوای دوم ارتش عقب‌نشینی کرده‌اند. لوای دوم ارتش نیز در نزدیکی شهر موقعیت دارد.

خبرنگار روزنامه اطلاعات روز در زون غرب کشور می‌گوید که مرکز فراه تا کنون به‌گونه‌ی کامل به‌دست طالبان سقوط نکرده است. او می‌گوید که لوای ارتش و ریاست امنیتی ملی هنوز تحت کنترل دولت است، اما درگیری جریان دارد.

فاروق خالد حضرتی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس فراه در یک پیام صوتی مدعی شده است که جنگ تحت کنترل نیروهای امنیتی و دفاعی است و طالبان در خانه‌های مسکونی حضور دارند.

در همین حال، تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که طالبان در مقابل ورودی مقام ولایت حضور دارند. براساس گزارش‌ها، طالبان پس از تصرف زندان فراه، زندانیان را نیز رها کرده‌اند.

طالبان شب گذشته از سه استقامت حملات‌شان را بر شهر فراه آغاز کردند.

فراه در زون غرب کشور یکی از ولایات ناامن کشور است.