شهر پارون
Haafiz Abdul Qayum

اداره‌ی محیط زیست: طالبان باید از قطع بی‌رحمانه‌ی جنگلات در نورستان جلوگیری کنند

اداره‌ی ملی حفاظت محیط زیست با ابراز نگرانی از قطع جنگلات در ولایت نورستان می‌گوید که گروه طالبان باید از این اقدامات «بی‌رحمانه» جلوگیری کند.

اداره‌ی ملی حفاظت محیط زیست شب گذشته (یک‌شنبه، ۲۱ سنبله) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در این اواخر در نورستان «جنگلات به بسیار بی‌رحمی توسط اره‌های برقی قطع می‌شود».

بهیرگل صابری، از کارمندان این اداره در نورستان هم با نشر ویدیویی از شهر پارون، مرکز این ولایت گفته که شاهد قطع بی‌رویه‌ی درختان در این شهر است.

با این حال، در اعلامیه‌ی اداره‌ی ملی حفاظت محیط زیست تأکید شده است: «انتظار می‌رود که مقام‌های مسئول به‌زودی مانع این اقدامات (قطع جنگلات) شوند.»

در اعلامیه آمده است که جنگلات از جمله‌ی دارایی‌های عامه است که نقش مهمی در پاکی هوا، جلوگیری از جاری‌شدن سیل و زیبایی طبیعت دارد. اداره‌ی ملی حفاظت محیط زیست گفته است که باید تمامی شهروندان کشور در حفاظت از جنگلات سهم بگیرند.

جنگلات ولایت نورستان در ۱۸ جوزای سال گذشته (۱۳۹۹) به عنوان ساحات حفاظت‌شده و پارک ملی اعلام شد. اداره‌ی ملی حفاظت محیط زیست در آن هنگام گفته بود که این ساحه تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.