سیدمعروف سادات

سه نفر به‌شمول یک خبرنگار در تیراندازی افراد مسلح ناشناس در ننگرهار کشته شدند

کمیته‌ی مصونیت خبرنگاران افغان می‌گوید که سیدمعروف سادات، خبرنگار محلی در ولایت ننگرهار در نتیجه‌ی تیراندازی افراد مسلح ناشناس کشته شده است.

کمیته‌ی مصونیت خبرنگاران افغان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این رویداد شام روز گذشته (شنبه، ۱۰ میزان) در مربوطات ناحیه‌ی پنجم شهر جلال‌آباد، مرکز ننگرهار رخ داده است.

به نقل از اعلامیه، در این تیراندازی افراد مسلح ناشناس افزون بر سیدمعروف سادات، دو نیروی گروه طالبان هم کشته شده‌اند. همچنین پسر آقای سادات و یک غیرنظامی دیگر در این رویداد زخمی شده‌اند.

کمیته‌ی مصونیت خبرنگاران افغان توضیح داده است که این افراد زمانی هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند که می‌خواستند در یک مهمانی بروند. این کمیته کشته‌شدن آقای سادات را محکوم کرده و گفته است که طالبان باید عاملان این رویداد را شناسایی و محاکمه کنند.

سیدمعروف سادات دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی ژورنالیزم بود. او در ننگرهار با رسانه‌های «صبح بخیر افغانستان»، تلویزیون خصوصی «آریانا» و یک تعداد رسانه‌ی دیگر محلی کار کرده بود. همچنین آقای سادات از پنج سال پیش به این طرف به حیث سخن‌گوی ریاست احیا و انکشاف دهات ننگرهار کار می‌کرد.

مسئولیت تیراندازی بر این خبرنگار محلی و سایر همراهانش را هنوز شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است.