اولویت‌دهی به آموزگاران در تطبیق واکسین کرونا

مکاتب دخترانه در هرات مسدود می‌شود

دانش‌آموزان مکاتب هرات مدعی‌اند که مکاتب‌شان سر از روز دوشنبه هفته جاری دوباره مسدود می‌شود. برخی از این دانش‌آموزان به روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند که پس از ده روز بازگشایی مکاتب دخترانه در هرات، مشخص نیست که چرا طالبان دوباره اقدام به مسدود کردن مکاتب کرده‌اند.

شکیلا، یکی از دختران دانش‌آموز در هرات گفت که هیچ امیدی برای بازگشایی مجدد مکاتب دخترانه در هرات وجود ندارد. او افزود که برای‌شان گفته شده است که کتاب‌های خود را تحویل بدهند. شکیلا از طالبان خواست که مانع آموزش دختران نشوند.

چند روز پیش مسئولان شورای منتخب آموزگاران مکاتب هرات از بازگشایی مکاتب دخترانه دوره‌های لیسه و متوسه در شهر هرات خبر داده بودند. طالبان اما در آن زمان گفته بودند که توان تأمین امنیت مکاتب را ندارد و احتمال حمله‌ی داعش نیز وجود دارد.

صابر مشعل، رییس شورای منتخب آموزگاران هرات به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که از یک ماه به این‌سو، بارها شورای منتخب آموزگاران با مقام‌های محلی و رییس معارف طالبان در هرات جهت بازگشایی مکاتب دخترانه رایزنی کرده‌اند، اما حالا هیچ محدودیتی در بخش بازگشایی مکاتب وجود ندارد.

مشعل امروز (شنبه، ۲۲ عقرب) نیز به روزنامه اطلاعات روز گفت که براساس طرزالعمل جدید وزارت معارف طالبان، امتحانات سالانه دوره‌های متوسطه و لیسه مکاتب دخترانه گرفته نمی‌شود و آنان بدون امتحان ارتقا می‌کنند.

علی‌رغم تماس‌های مکرر، رییس معارف طالبان برای هرات حاضر به مصاحبه با خبرنگار روزنامه اطلاعات روز در این مورد نشده است.

با سقوط حکومت به‌دست طالبان در بیشتر ‌ولایت‌های افغانستان به دختران دانش‌آموز اجازه‌ی رفتن به مکتب داده نشده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *