طالبان در فراه ماین‌روبی را آغاز کردند

طالبان در فراه اعلام کرده‌اند که ماین‌‌روبی در حومه‌های شهر فراه را به‌منظور جلوگیری از انفجار ماین‌ها و تلفات غیرنظامیان آغاز کرده‌اند.

در خبرنامه‌ی قوماندانی امنیه‌ی طالبان در فراه آمده است که بخش‌هایی از مناطق موسوم به «مروارید»، حومه مرکز فراه از وجود ماین‌ها پاک‌سازی شده است.

طبق خبرنامه، ماین‌روبی پس از درخواست ساکنان فراه آغاز شده و تیم انجنیری قوماندانی امنیه در پاک‌سازی ماین‌ها نقش دارند.

در این خبرنامه آمده است که نعمت‌الله معصوم، قوماندان امنیه‌ی طالبان برای فراه بر پاک‌سازی مناطق پرخطر از وجود ماین‌ها براساس درخواست ساکنان محل تأکید کرده است.

با این حال، برخی از ساکنان فراه به روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند که در بخش‌های زیادی از حومه‌ها‌ی شهر فراه و ولسوالی‌های این ولایت ماین‌های کنارجاده‌ای طالبان فرش است.

آنان از طالبان می‌خواهند که مسئولیت کارگذاری ماین‌های کنارجاده‌ای را بگیرند و بیشتر از این غیرنظامیان قربانی انفجار ماین‌ها نشوند.

کارگذاری ماین‌های کنارجاده‌ای از سوی طالبان به یک تکتیک مرگ‌بار به غیرنظامیان و نظامیان حکومت سابق تبدیل شده بود. بارها غیرنظامیان در برخی از انفجارهای ماین‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

حتی در رژه‌های نظامی طالبان پس از تسلط بر افغانستان، این گروه از ماین‌های مختلف به‌شمول بشکه‌ها و همچنین موتر بمب‌ها رونمایی کرده است.