آغاز روند پرداخت معاشات کارمندان صحی؛ یونیسف: سیستم صحی را از سقوط نجات می‌دهیم

لیو دیپنی، نماینده‌ی سازمان صحی جهان در افغانستان می‌گوید که روند پرداخت معاشات کارمندان صحی در افغانستان آغاز شده است.

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخن‌گوی وزارت امور داخله‌ی طالبان امروز (چهارشنبه، ۱۷ قوس) در رشته‌تویتی گفته است که لیو دیپنی این موضوع را در دیدار با عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر این گروه در کابل مطرح کرده است. در این نشست ابو، مسئول پروگرام صحی یونیسف و حامد جعفری، مسئول پروگرام پولیون در افغانستان نیز حضور داشته‌اند.

به گفته‌ی سمنگانی، ­نماینده‌ی سازمان صحی جهان در افغانستان در این نشست گفته است که این سازمان پروژه‌ی صحتمندی را در افغانستان ادامه می‌دهد. او افزوده است که این سازمان برای ادامه‌ی این پروژه، تا پایان سال جاری، مبلغ ۶۰ میلیون دالر امریکایی و تا نیمه‌ی سال آینده، مبلغ ۱۰۰ میلیون دالر امریکایی را فراهم کرده است.

در حال حاضر حدود دو هزار و ۳۳۰ کلینیک و شفاخانه تحت پوشش پروژه‌ی صحتمندی سازمان صحی جهان قرار دارد. این برنامه در تمامی نقاط افغانستان تطبیق می‌شود.

همچنین مسئول پروگرام صحی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در این دیدار گفته است که این صندوق تلاش می‌کند تا سیستم صحی افغانستان را از سقوط نجات دهد.

یونیسف در تلاش است تا سیستم صحی را از سقوط نجات دهد

او تأکید کرده است که که این نهاد در افغانستان باقی می‌ماند تا زمینه‌ی بهتر خدمات صحی را برای شهروندان کشور فراهم کند.

مسئول پروگرام پولیو در افغانستان هم گفته است که این پروگرام در کارزار گذشته‌ی خود، ۹ میلیون کودک را واکسین کرده‌اند. در میان این افراد به گفته‌ی حامد جعفری، ۲.۵ میلیون کودکی بوده که برای نخستین بار واکسین پولیو دریافت کرده‌اند.

نماینده‌ی سازمان صحی جهان در افغانستان در حالی از آغاز روند پرداخت معاشات کارمندان صحی در کشور خبر می‌دهد که با سقوط افغانستان به‌دست گروه طالبان در تاریخ ۲۴ اسد، آنان در بسیاری از ولایات اعلام کردند که معاش چند ماهه‌ی‌شان را دریافت نکرده‌اند.