نیروهای مرزی طالبان

جابه‌جایی نیروهای طالبان در امتداد دیورند؛ «به کسی اجازه‌ی رزمایش نظامی در نزدیکی مرز را نمی‌دهیم»

مسئولان گروه طالبان در جنوب‌شرق افغانستان می‌گویند که این گروه ۱۱۰ نیروی آموزش‌دیده‌ی خود را در امتداد خط دیورند مستقر می‌کند.

بلال، فرمانده لوای دوم سرحدی قول اردوی ۲۰۳ منصوری طالبان که روز گذشته (شنبه، ۱۱ جدی) در مراسم فراغت این نیروهای طالبان در پکتیا صحبت می‌کرد، گفت که آنان پس از فراگیری آموزش‌های نظامی سند فراغت به‌دست آورده‌اند.

او تأکید کرد که این افراد قرار است در امتداد خط دیورند در مرز با پاکستان مستقر شوند.

همزمان با این اسد، از مقام‌ها ارشد قول اردوی ۲۰۳ منصوری طالبان در این مراسم گفت که این گروه به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد تا خاک افغانستان را اشغال و یا هم در نزدیکی مرز افغانستان، رزمایش نظامی برگزار کند.

او تأکید کرد که طالبان خواهان روابط خوب با همسایگان افغانستان اند، اما هیچ کشور همسایه نباید در امور داخلی این کشور مداخله کند.

با این حال، او افزود که اگر افغانستان تحت کنترل طالبان از سوی این کشورها مورد تهدید قرار گیرد، طالبان دست به اقدامات متقابل خواهند زد.

به‌دنبال سقوط افغانستان به‌دست طالبان در تاریخ ۲۴ اسد، چندین بار درگیری مرزی میان طالبان و نیروهای مرزی پاکستان و ایران رخ داده است. در تازه‌ترین مورد، طالبان در ولسوالی گوشته‌ی ننگرهار با نیروهای مرزی پاکستان درگیر شدند.

در آن هنگام گزارش شد طالبان سیم خاردارهایی را که نیروهای پاکستانی در خط سرحدی دیورند نصب کرده بودند، تخریب کردند. پاکستان کشیدن سیم خاردار در امتداد خط دیورند میان افغانستان و پاکستان را تقریبا در تمامی ۲۴۰۰ کیلومتر بین پاکستان و افغانستان، تکمیل کرده است.

به‌دنبال این درگیری، فصیح الدین، رئیس ستاد ارتش طالبان به ولایت‌های ننگرهار و کنر سفر کرد. او در جریان این سفرش گفته بود که طالبان به روابط صمیمانه‌ی همسایگی متعهد اند.

دیدگاه‌های شما
  1. این کارطالبان قابل تقدیر است بایدهم شراب دراسلام حرام اعلان شده کسانیکه شراب را بفروش می رسانندجزای سنگین بحکوم قران تعین مجازات شوند شراب خور را نیز مجازات طبق قانون اسلامی برخورد شود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *