جوزجان

به دنبال زنده به گور شدن یک شهروند افغانستان، مرزبانان طالبان و ترکمنستان باهم درگیر شدند

منابع محلی طالبان در ولایت جوزجان می‌گویند که میان نیروهای مرزی این گروه و مرزبانان ترکمنستان در ولسوالی خماب جوزجان درگیری رخ داده است.

هلال بلخی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان برای جوزجان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این درگیری بعد از ظهر امروز (دوشنبه، ۱۳ جدی) رخ داده است.

به‌گفته‌ی بلخی، حدود ده روز پیش یک شهروند افغانستان بنا بر دلایل نامعلوم از مرز ترکمنستان عبور کرده بود که با شلیک مرزبانان ترکمنستان کشته شد.

او همچنین گفت که سه روز پیش نیز یک شهروند عادی افغانستان می‌خواست از مرز ترکمنستان عبور کند که از سوی مرزبانان ترکمنستان بازداشت و زنده دفن شده بود.

رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان برای ولایت جوزجان در ادامه گفت که این شهروند افغان با تلاش‌های زیاد از زیر خاک بیرون شده و خودش را به نیروهای این گروه رسانده است.

بلخی علاوه کرد که نیروهای طالبان به‌خاطر بررسی این موضوع به نقطه‌ی مرزی رفته بودند که از سوی مرزبانان ترکمنستان بالای کاروان این نیروها شلیک شده است.

او تأکید کرد که نیروهای مرزی طالبان نیز در مقابل به تیراندازی پرداختند که پس از مدت کوتاهی، درگیری متوقف شده است.

دیدگاه‌های شما
  1. در شگفتم که چرا طالبان پاکستان طلبان به خاطر یک قضیه قتل و زنده به گور کردن یک شهروند افغانستان، با نیروی های کشور دیگری درگیر می شوند؛ هرچند اصل قضیه هم روشن نیست. طالبان که هر روز ده‌ها و شاید صدها افغان را با گلوله و شکنجه، با سنگسار کردن و با اعدام نمودن به گور می کنند. این نه تنها بلکه به گواهی مردم و مطبوعات مرده ها را از گور می کشند یا گور شان را ویران می کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *