وزیر امر به معروف طالبان

وزیر امر به معروف طالبان به محتسبان: افکار مردم را اصلاح کنید

محمدخالد حنفی، سرپرست وزارت امر به ‌معروف و نهی از منکر طالبان در اظهاراتی گفته است که ناتو و کشورهای غربی بیست سال در افغانستان حکومت و افکارشان را بر مردم تحمیل کرده‌اند. او از «محتسبان» طالبان خواسته است که حالا وظیفه دارند افکار مردم را اصلاح کنند.

به گزارش خبرگزاری دولتی باختر، او این اظهارات را در دیدار با شماری از محتسبان وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در شهر کابل مطرح کرده است.

حنفی در بخشی از اظهارات خود تأکید کرده است که محتسبان باید کردار و رفتاری را در پیش‌ گیرند که در سطح جهان الگو قرار گیرد.

حنفی گفته است که «دوستان و دشمنان» رفتار و کردار عالمان و محتسبان وزارت امر به معروف و نهی از منکر را می‌بینند که چگونه آن‌ها با مردم رفتار می‌کنند.

او تأکید کرده است: «باید رفتاری را پیشه کنیم که جهانیان بگویند؛ دین همین است.»

سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان افزوده است: «ما نمونه‌ای از محراب و منبر هستیم و باید به کردار و رفتار خود دقت بیشتر کنیم؛ تا به سطح جهانی الگو شویم.»

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان که در ساختمان وزارت امور زنان حکومت پیشین مستقر شده، تاکنون دستورالعمل‌هایی درباره آزادی اجتماعی به ویژه آزادی زنان و فعالیت رسانه‌ها وضع کرده است.

این وزارت اخیرا محتسبان خود را در شهر کابل تعیین کرده و آن‌ها مردم را به رعایت دستورالعمل‌های وضع‌شده توصیه می‌کنند.

در آخرین مورد، ویدیویی منتشر شده بود که مأموران وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان در شهر کابل به رانندگان توصیه می‌کنند که موسیقی نشنوند و همچنین زنان «بی‌حجاب» و بدون محرم را در سفرهای طولانی سوار موترشان نکنند.

در برخی موارد، مردم از برخورد محتسبان طالبان شاکی‌اند، از جمله این‌که گفته می‌شود آن‌ها گاهی اقدام به بررسی موبایل‌های شخصی افراد نیز می‌کنند.