معاون نخست‌وزیر طالبان: در ۲۰ سال گذشته بیشتر عواید دولت به جیب‌های شخصی افراد می‌رفت

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون نخست‌وزیر طالبان ادعا دارد که در بیست سال اخیر بیشترین عواید دولت به «جیب‌های شخصی افراد» رفته است.

«تلویزیون ملی» که تحت کنترل طالبان نشرات دارد، امروز (شنبه، ۲۵ جدی) گزارش کرده که حنفی در مراسم هفته‌ی جمع‌آوری مالیات گفته است که مردم مطمیین باشند که یک افغانی پول آن‌ها از سوی طالبان ضایع نمی‌شود.

او همچنین گفته است که اگر شکایتی در زمینه‌ی چگونگی جمع‌آوری عواید و یا دیگر بخش‌ها صورت بگیرد، مسئولان با جدیت و قاطعیت آن‌را بررسی خواهند کرد.

به‌گفته‌ی حنفی، طالبان تلاش اعظمی خود را در زمینه‌ی رشد اقتصادی به خرج خواهند داد. او افزوده است: «ما در مرحله‌ی انتقال قرار داریم و در بیست سال بیشترین عواید به جیب‌های شخصی می‌رفت.»

با روی‌کارآمدن طالبان، اقتصاد افغانستان فروپاشیده است. براساس گزارش سازمان ملل، اقتصاد افغانستان حدود ۴۰ درصد افت داشته است.

با این حال، بسیاری از کارمندان دولتی برای چندین ماه پی‌هم معاش دریافت نکرده‌اند و همچنین بانک‌ها توانایی سپرده‌ها را ندارند.

همچنین با تسلط طالبان بر افغانستان، ایالات متحده امریکا نزدیک به ده میلیارد دالر ذخایر بانک مرکزی افغانستان را که در بانک‌های امریکا نگهداری می‌شد، مسدود کرد.

این امر باعث شد تا میزان فقر و گرسنگی در افغانستان به‌گونه‌ی کم‌سابقه‌ای افزایش یابد. به گفته نهادهای کمک‌رسان بیش از نیمی از جمعیت کشور غذای کافی برای خوردن ندارند و نیازمند کمک هستند.

دیدگاه‌های شما
  1. درود
    آقای حنفی درست می گوید که “یک افغانی پول آنها [مردم] از سوی طالبان ضایع نمی شود”. ثبوت حرفش هم این است که به اصطلاح دولت طالبان اکنون گندم امدادی کشورهای امدادگر را به مامورین و کارمندان دولتی به جای حقوق شان۵ توزیع می کند!!
    زخم سگ را بی لعاب سگ چسان مرهم کنم
    مهندس اسماعیلزاده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *