کوتل قوناق

راه‌های مواصلاتی دایکندی به‌روی ترافیک مسدود شد

مسئولان در ریاست فواید عامه دایکندی می‌گویند که در پی برف‌باری و طوفان شدید، تمام راه‌های مواصلاتی ولسوالی‌ها منتهی به مرکز ولایت و شاهراه عمومی دایکندی – بامیان به‌روی ترافیک مسدوده شده‌اند.

احمدشاه احسانی، معاوون فواید عامه دایکندی امروز (دوشنبه، ۲۷ جدی) به روزنامه اطلاعات روز، از رانندگان و مسافران خواست که تا اطلاع بعدی از مسافرت خودداری کنند. او افزود که در صورت تردد، امکان وقوع برف‌کوچ در مسیرهای یادشده وجود دارد.

معاون فواید عامه دایکندی از تمام ولسوالان و قوماندانان امنیه طالبان در ولسوالی‌های دایکندی خواست تا اطلاع بعدی به هیچ کس اجازه‌ی تردد به مرکز ولایت و برعکس آن به طرف ولسوالی‌ها و مرکز کشور را ندهند.

از سوی دیگر، ده‏ها مسافر در مسیر ولسوالی‌های ورس- پنجاب و یکاولنگ – پنجاب ولایت بامیان گیر مانده‌اند. آنان می‌گویند که دو روز می‎شود به‌دلیل مسدود بودن راه‌ها، سرگردان هستند.

رضا یکی از این مسافران گفت که در میان آنان افراد مریض به‌شمول زنان و کودکان وجود دارند، اما در این مسیرها مکانی برای ماندن و غذایی برای خوردن وجود ندارد.

مسافران گیرمانده از ریاست فواید عامه بامیان می‌خواهند که در قسمت نجات آنان و برف‌پاکی مسیرها توجه فوری داشته باشند.

با این حال، عبدالخالق، رییس فواید عامه بامیان می‌گوید که بیشتر راه‌های مواصلاتی این ولایت به‌روی ترافیک باز اند. او گفت که برف‌پاکی در کوتل‌های شاتو، حاجی‌گگ، پل بندشوی و مسیر پنجاب – ورس جریان دارد، اما به دلیل طوفان شدید به مسافران اجازه‌ی تردد داده نمی‎شود.