شهر نیلی، مرکز دایکندی

دو حادثه ترافیکی در دایکندی دو کشته و ۱۴ زخمی بر جای گذاشت

منابع صحی در ولایت دایکندی می‌گویند که در دو حادثه ترافیکی جداگانه در مرکز و ولسوالی خدیر این ولایت، دو نفر جان باخته و دست‌کم ۱۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

داکتر حامد نظیم، رییس شفاخانه ولایتی دایکندی امروز (چهارشنبه، ۶ دلو) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این دو حادثه در جریان ۲۴ ساعت گذشته رخ داده است.

به‌گفته‌ی نظیم، حادثه نخست شب گذشته در پی منحرف‌شدن یک عراده موتر از جاده در روستای رباط منطقه‌ی کورگه در ولسوالی خدیر رخ داده است. در این حادثه پنج نفر زخمی شده‌اند.

رییس شفاخانه ولایتی دایکندی همچنین گفت که حادثه دومی بعد از ظهر امروز در پی منحرف‌شدن یک عراده موتر نوع فلانکوچ از جاده در منطقه‌ی هجدی مرکز این ولایت رخ داده است.

به‌گفته‌ی او، در این حادثه نُه نفر زخمی شده‌اند. با این حال، مسئولان امنیتی طالبان در دایکندی تأیید می‌کنند که در حادثه‌ی امروز دو نفر دیگر جان باخته‌اند.

رییس شفاخانه ولایتی دایکندی گفت که در میان زخمیان این دو حادثه سه زن نیز شاملند و وضعیت تمامی زخمیان خوب گزارش شده است.

یخ‌بندان جاده‌ها به‌دلیل برف و سرما، بی‌احتیاطی رانندگان، کم‌عرض بودن جاده‌ها و عدم رعایت قواعد ترافیکی از عوامل مهم حادثات ترافیکی در ولایت دایکندی دانسته می‌شود. سالانه ده‌ها نفر در حادثات ترافیکی در این ولایت کشته و زخمی می‌شوند.