حمله‌ی مسلحانه به خانه‌ی یک استاد دانشگاه در کابل؛ همسر و دختر کامبخش نکویی زخمی شدند

کامبخش نکویی، استاد دانشگاه و کارشناس امور سیاسی در کابل می‌گوید که افراد مسلح با «کارت شناسایی» نیروهای گروه طالبان واردخانه‌اش شده و همسر و دختر او را مورد ضرب‌وشتم قرار داده‌اند.

کامبخش نکویی در یادداشتی در فیس‌بوک خود گفته که این رویداد روز گذشته (شنبه، ۲۳ دلو) رخ داده است. آقای نکویی تصاویری خون‌آلود از همسرش در فیسبوک منتشر کرده و نوشته که او از ناحیه‌ی سر به شدت زخمی شده است.

این استاد دانشگاه همچنین افزوده است که مهاجمان تمامی داروندارش را با خود برده‌اند. به گفته‌ی او، این افراد به بهانه‌ی بازرسی با «کارت‌های شناسی از طالبان» وارد خانه‌اش شده بودند.

کامبخش نکویی در این یادداشت از وضعیت کنونی انتقاد کرده و گفته است: «نظمی وجود ندارد، هیچ کس به کسی پاسخ نمی‌گوید؛ انگار در بیابانی هستیم که میان گرگ‌های درنده گیر افتاده‌ایم. هرازگاهی خواستند می‌درند و می‌برند و حذف می کنند. این سرنوشت انسان افغانستانی است که محکوم به زندگیست.»

این استاد دانشگاه تأکید کرده است که او و همسرش برای نسل نو افغانستان و برای گذار به جامعه‌ی دانش‌پرور و برای افغانستان عاری از خشونت، توحش و تبعیض و بی‌عدالتی و نابرابری آموزگار بوده است.

طالبان تاکنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

بامداد روز گذشته خانه‌ی محمدخان، معاون پیشین ریاست اجرائیه در کارته‌ی پروان شهر کابل نیز هدف یک حمله‌ی مسلحانه قرار گرفت. در این حمله پسر و یک محافظ محمدخان کشته شدند.

فرماندهی امنیه‌ی طالبان در کابل گفته است که این رویداد یک درگیری ناشی از اختلافات خانوادگی بوده است.