اطلاعات روز

«۲۴ ساعت حیاتی برای اوکراین»؛ نشست ویژه سازمان ملل امروز برگزار می‌شود

ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگوی تلفنی با بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا گفته است که ۲۴ ساعت آینده برای اوکراین حیاتی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جانسون در بیانیه‌ای گفته است که بریتانیا و متحدانش هر کاری که ممکن است برای تضمین رسیدن کمک‌‌های دفاعی به اوکراین انجام خواهند داد.

در همین حال با تشدید جنگ در اوکراین، قرار است که برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته، شورای امنیت سازمان ملل امروز (دوشنبه، ۹ حوت) در مجمع عمومی این سازمان جلسه‌‌ی فوق‌العاده‌ای را درباره‌ی اوکراین برگزار کند.

از سوی هم ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه قدرت‌های غربی را با سلاح هسته‌ای تهدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، پوتین دیروز در نشستی با مقام‌های ارشد ارتش روسیه گفته است که نیروهای بازدارنده هسته‌ای را در «رژیم ویژه وظیفه رزمی» قرار دهند.

به نوشته‌ی این رسانه غربی، این دستور به این معنی است که پوتین می‌خواهد تسلیحات هسته‌ای برای پرتاب آماده باشد و این تهدید را ایجاد می‌کند که حمله مسکو به اوکراین و واکنش غرب به آن می‌تواند به جنگ هسته‌ای تبدیل شود.

پوتین گفته است: «کشورهای غربی نه تنها اقدامات غیردوستانه علیه کشور ما در حوزه اقتصادی انجام می دهند، بلکه مقام‌های ارشد اعضای اصلی ناتو در مورد کشور ما اظهارات تهاجمی کردند.»

تهاجم روسیه علیه اوکراین وارد پنجمین روز شد.

براساس آخرین گزارش‌ها، حملات توپخانه‌ای روسیه بر شهرهای کیف و خارکیف از سرگرفته شده است. به گزارش رسانه‌های اوکراین، بعد از چند ساعت وقفه در پایتخت، صبح امروز صدای انفجار دوباره در کیف و خارکیف شنیده می‌شود.