چهل موتر مسافربری از چهار روز بدینسو در ولسوالی یکه‌ولنگ بامیان گیر مانده‌اند

شماری از مسافران مسیر شاهراه کابل-غور می‌گویند که از چهار روز بدینسو در ولسوالی یکه‌ولنگ ولایت بامیان گیر مانده‌اند و در وضعیت بسیار بدی قرار دارند.

غلام یکی از مسافران گیرمانده می‌گوید که حدود چهل موتر مسافربری از چهار روز بدینسو به‌دلیل مسدود‌بودن کوتل بکک در مسیر شاهراه غور-کابل در ولسوالی یکه‌ولنگ بامیان گیر مانده‌اند.

به‌گفته‌ی او، در میان این مسافران زنان، کودکان و مریضان نیز وجود دارند که اگر توجه فوری نشود تلف خواهند شد.

نعمت‌الله یکی دیگر از مسافران گیرمانده می‌گوید که به‌دلیل مسدودبودن کوتل بکک در مسیر شاهراه غور-کابل نتوانسته‌اند عبور کنند.

او افزود: “سرشماری که ما کردیم حدود چهل موتر مسافر از طرف کابل آمده و تعدادی هم از طرف غور آمده و در کوتل بکک گیر مانده‌اند. ما انتظار داریم که مسئولان برای بازگشایی این مسیر توجه جدی کنند.”

این مسافران از نبود جای و مواد خوراکی در ولسوالی یکه‌ولنگ نیز شاکی هستند.

از سوی هم، مسئولان محلی طالبان در ولایت غور می‌گویند که صبح امروز به‌دلیل توفان‌های شدید کوتل بکک به‌روی ترافیک مسدود شده است.

محمد حماس، آمر اطلاعات، ریاست اطلاعات و فرهنگ غور گفت: “آنقدر موتر که نیست. دیشب بند بکک باز شده بود ولی امروز به‌دلیل توفان دوباره برای رفت‌وآمد مسدود شده است؛ چون بسیار توفان است.”

مسئولان محلی طالبان در ولایت غور همچنین اضافه می‌کنند که وسایل برف‌روبی در ساحه موجود است و در صورت مساعدشدن هوا کوتل بکک به‌روی ترافیک بازگشایی خواهد شد.

به‌گفته‌ی مقام‌های محلی طالبان در ولایت غور، یک موتر مسافربری نوع فلانکوچ نیز صبح امروز در مسیر شاهراه غور-هرات واژگون شده است.

عبدالرحمان بدری، مسئول مطبوعات قوماندانی امنیه‌ی غور می‌گوید که این موتر مسافربری در کوتل رباتک ولسوالی الله‌یار در مسیر شاهراه غور-هرات از جاده منحرف شده ولی کدام تلفات جانی نداشته است. غور در غرب افغانستان از ولایات کوهستانی و سخت‌گذر کشور است که در فصل زمستان هر از گاهی راه‌های مواصلاتی آن مسدود و باشندگان این ولایت با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند.