افغانستان سه، پاکستان صفر

بازی دوستانه‌ی فوتبال بین تیم‌های ملی افغانستان و پاکستان که عصر دیروز در کابل برگزار شد، با نتیجه‌ی سه بر صفر به نفع افغانستان خاتمه یافت. این بازی در ورزش‌گاه فدراسیون فوتبال کشور برگزار شد و بازی‌کنان کشور توانستند سه بار دروازه‌ی تیم ملی پاکستان را باز کنند.

این مسابقه پس از 36 سال، به درخواست پاکستان و با مجوز رسمی ‌فیفا برگزار شد. این دو کشور 36 سال پیش باهم بازی کردند، که یک‌بار افغانستان و یک‌بار هم پاکستان به پیروزی رسیدند. بازی دیروز دومین برد افغانستان در برابر پاکستان بود.

نخستین گول تیم ملی کشور را سنجر احمدی در دقیقه‌ی نوزدهم وارد دروازه‌ی تیم پاکستان کرد. در نیمه‌ی دوم بازی و در دقیقه‌ی 53ام آرش‌‌هاتفی، بازی‌کن جوان کشور دومین گول را به ثمر رساند و سومین‌بار در دقیقه‌ی 71ام، معروف محمدی‌ دروازه‌ی تیم حریف را باز کرد.

هر‌دو تیم تعویض‌های خود را انجام دادند؛ اما نتیجه هم‌چنان سه بر صفر تا ختم بازی ادامه یافت. بازی‌کنان پاکستان در نیمه‌ی دوم با تعویض تهاجمی‌تر شدند و چندین موقعیت خطرناک را روی دروازه‌ی تیم ملی کشور‌ ایجاد کردند.

شماری از اعضای کابینه، برخی از مقام‌های بلند‌پایه‌ی دولتی، هنرمندان و آوازخوانان کشور نیز برای تماشای مسابقه به استدیوم آمده بودند. هم‌چنان حضور زنان در استدیوم چشم‌گیر بود و خبرنگاران زیادی برای پوشش این بازی به استدیوم آمده بودند. شهروندانی که تنوانستند در ورزش‌گاه حضور یابند، بازی را در مغازه‌ها، مکان‌های عمومی‌ و خانه‌های شان از طریق تلویزیون ‌تماشا کردند. این مسابقه از سوی دو شبکه‌ی تلویزیونی به صورت زنده پخش می‌شد.

هم‌چنین این بازی با استقبال گسترده‌ی شهروندان کشور در رسانه‌های اجتماعی واقع شد. واکنش آن‌ها در این رسانه‌ها نشان می‌دهد که آنان در سراسر جهان این بازی را دنبال می‌کردند. شماری از آن‌ها به این مسئله توجه کردند که میزبانی کشور از این بازی، نشان داد که پس از این افغانستان می‌تواند میزبان بازی‌های دیگر منطقه‌ای نیز باشد.

براساس اعلامیه‌ی نهادهای مسئول برگزاری این مسابقات، ۶ هزار بلیط فروخته شده و گفته می‌شود که با حضور افراد دعوت شده، شمار تماشاگران به 7 هزار نفر می‌رسید. افغانستان در رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در رده‌ی ۱۳۹ قرار دارد و تیم ملی فوتبال پاکستان در این رده‌بندی مقام ۱۶۷ را دارد.

قرار است در ماه مارچ سال آینده، پاکستان میزبان تیم ملی کشور در اسلام‌آباد باشد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *