برای بیش از ۵۰ کودک «بی‌سرپرست و فقیر» در دایکندی لباس و قرطاسیه توزیع شد

شماری از جوانان خیر در روز نخست سال نو خورشیدی در شهر نیلی، مرکز ولایت دایکندی برای ۵۵ کودک «بی‌سرپرست و فقیر» لباس نو و قرطاسیه توزیع کردند.

فرشته میهن‌پرست، مسئول توزیع این کمک‌ها گفت: «در آستانه‌ی سال نو رسم بر این است که خانواده‌ها برای اطفال‌شان لباس نو خریداری می‌کنند، اما اطفال بی‌سرپرست از این حمایت محروم می‌باشند. بدین منظور شماری از جوانان تصمم گرفتند که در روز نخست سال نو برای حمایت از اطفال بی‌سرپرست و فقیر برای آنان لباس نو و قرطاسیه خریداری و توزیع کنند.»

میهن‌پرست افزود که برای خانواده‌های چهار کودک دیگر که دچار مریضی بودند، مقداری پول نقد هم توزیع شده است.

او افزود که با تسلط طالبان بر افغانستان، دامنه‌ی فقر در این کشور به‌ویژه در ولایت دایکندی به شدت افزایش یافته است که شماری از خانواده‌ها توان حمایت از کودکان‌شان را از دست داده‌اند. به‌گفته‌ی او، این خانواده‌ها تنها به فکر پیدا کردن نان شب و روز کودکان‌شان هستند.

فرشته میهن‌پرست گفت که یگانه راه بیرون‌رفت از وضعیت کنونی افغانستان حمایت از کودکان است و آنان را باید به مسیر علم و روشنایی هدایت کرد.

این جوانان تأکید می‌کنند که فقر تنگ‌دستی، بیکاری، سوءتغذی، اعتیاد به موادمخدر و خشک‌سالی از جمله تهدیداتی هستند که اطفال این ولایت را در معرض آسیب‌پذیری بیشتر قرار داده اند.

به‌گفته‌ی آنان، به‌گونه‌ی جدی نیاز است تا نهادهای امدادرسان ملی و بین‌المللی در قسمت حمایت از مردم توجه و اقدامات فوری را روی‌دست بگیرند، در غیر آن فاجعه انسانی رخ خواهد داد.