اتحادیه اروپا کمک ۱۱۳ میلیون یورویی به مردم افغانستان را اعلام کرد

همزمان با برگزاری نشستی برای جلب کمک به افغانستان در جنوای سوئیس، کمیسیون اتحادیه اروپا از اختصاص ۱۱۳ میلیون یورو کمک به نیازمندان در افغانستان و شهروندان این کشور در ایران و پاکستان خبر داده است.

یانتس لنارچیچ، کمیسر امور بشردوستانه و مدیریت بحران اتحادیه اروپا گفته است که افغانستان با یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان مواجه است.

او گفته است که میلیون‌ها زن، مرد و کودک با گرسنگی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

یانتس لنارچیچ افزوده است که اتحادیه اروپا به حمایت خود از پناهندگان آسیب‌پذیر افغانستان و جوامع میزبان در ایران و پاکستان ادامه خواهد داد.

بسته‌ی کمکی جدید اروپا برای تامین مراقبت‌های صحی تخصصی، غذا و سرپناه و همچنین حفاظت از غیرنظامیان و پروژه‌های آموزشی برای مردم افغانستان و مهاجرین مصرف خواهد شد.

براساس اعلامیه‌ی اتحادیه اروپا، از ۱۱۳ میلیون یورو ۱۱ میلیون آن به ایران کمک خواهد شد و هفت میلیون یورو در پاکستان برای رفع فوری‌ترین نیازها مصرف می‌شود.

از این مبلغ، دو میلیون یورو به پروازهای پل هوایی بشردوستانه اتحادیه‌ی اروپا نیز اختصاص داده شده است. قرار است تا ماه جون ۲۰۲۲، این پروازها ۴۹۰ تن محموله صحی، تجهیزات جراحی و حمایت‌های غذایی را به افغانستان انتقال دهند.

کمک‌های اتحادیه اروپا از طریق سازمان‌های امدادی بین‌المللی، کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ، و جمعیت هلال احمر و آژانس‌های سازمان ملل متحد توزیع می‌شود.