کنفرانس افغانستان 2022

تعهد کمک ۲.۴ میلیارد دالری به مردم افغانستان در «کنفرانس افغانستان ۲۰۲۲»

نشست بین‌المللی به‌منظور جلب کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان به میزبانی سازمان ملل، بریتانیا، آلمان و قطر، با تعهد کمک ۲.۴ میلیارد دالری پایان یافت.

این نشست روز گذشته (پنج‌شنبه، ۱۱ حمل) زیر نام «کنفرانس افغانستان ۲۰۲۲» در سوئیس برگزار شده بود و نمایندگان ۴۱ کشور و سازمان بین‌المللی در آن حضور داشتند. در این نشست نماینده‌ی طالبان حضور نداشته است.

سازمان ملل پیشتر برای رسیدگی به بحران بشری افغانستان، خواستار کمک ۴.۴ میلیارد دالری شده بود. در نشست روز گذشته به‌دلیل آنچه که «دلسردی از عملکرد طالبان به ویژه در مورد بستن مکاتب دخترانه» خوانده شده، تنها حدود نیمی از پول درخواستی سازمان ملل، تعهد شده است.

بریتانیا ۲۸۶ میلیون پوند  (۳۷۵ میلیون دالر)، آلمان ۲۰۰ میلیون یورو (بیش از ۲۲۱ میلیون دالر)، اتحادیه اروپا ۱۱۳ میلیون یورو (۱۲۸ میلیون دالر)، امریکا ۲۰۴ میلیون دالر، قطر ۲۵ میلیون دالر و برخی کشورهای دیگر در این نشست به کمک بشردوستانه به مردم افغانستان متعهد شده‌اند. پاکستان، همسایه‌ی جنوب‌شرقی افغانستان در این نشست کمک نقدی به مردم افغانستان را متعهد نشده است.

کشورهای کمک‌کننده گفته‌اند که این کمک قرار است در اختیار آژانس‌های سازمان ملل قرار می‌گیرد و هرگز به طالبان داده نخواهد شد.

با این حال، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنان خود در ابتدای این نشست بر جلوگیری از وضعیت «مرگبار» در افغانستان تأکید کرده و از طالبان برای بستن مکاتب دخترانه به شدت انتقاد کرده است.

او همچنین گفته است که کشورهای کمک‌کننده نباید در این شرایط مردم افغانستان را رها کنند. به‌گفته‌ی او، حدود ۹۵ درصد از مردم افغانستان غذای کافی ندارند و نُه میلیون نفر در معرض خطر قحطی قرار دارند.

دبیرکل سازمان ملل گفته است: «بدون اقدام فوری، ما با یک بحران گرسنگی و سوءتغذیه در افغانستان روبه‌رو هستیم. مردم در حال حاضر فرزندان و اعضای بدن آن‌ها را می‌فروشند تا خانواده‌ی خود را سیر کنند.»

دیدگاه‌های شما
  1. درباره،باره،کمک،های،بشردوستانه،مایان،بتعداد. ۵.
    فامیل از ولایت فراه والسوالی پرچمن مهاجراستیم به ولایت هرات برای ماهیچه کمک
    وهمکاری صورت نگرفته است ۳ فامیل بیوه زن
    استم که به آنان شب خورده ندارم بخاطری خدااگه بازگردیم کمک کنید لطف بخاطری خدا
    ماهم،بیکاراستیم هیچ برای ماکارپیدانمیشه که کارکنیم،ماه رمصان،آمدماهیچ،نداریم،چونکه،کارنیس،
    دوم،ماهیچ،کسی،راهم،نمیشناسم،لطن،بخاطری،الله،،،ج،،،کمک،مان،کنید،تشکر،،،،،۰۷۹۵۶۱۹۴۴۵،،،،،،،،،،،،،،،،۰۷۸۹۷۸۰۶۲۴

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *