تیراندازی نظامیان پاکستانی بر شهروندان افغانستان در نیمروز

تیراندازی نظامیان پاکستانی بر شهروندان افغانستان در نیمروز تلفات بر جای گذاشت

منابع محلی در ولایت نیمروز در جنوب‌غرب کشور می‌گویند که نظامیان پاکستانی در نزدیکی خط دیورند بر موترهای شهروندان افغانستان شلیک کرده‌اند که در نتیجه‌ی آن یک نفر جان باخته است.

یک منبع معتبر محلی که خواست نامش در خبر ذکر نشود، امروز (جمعه، ۲۶ حمل) به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد در مناطق «چاغی» و «نوکندی» ولایت نیمروز رخ داده است.

منبع همچنین گفت که نظامیان پاکستانی پس از تیراندازی، حدود ۳۰۰ عراده موتر دیگر را متوقف کردند. به‌گفته‌ی او، نظامیان پاکستانی باتری‌های موترها را شکستانده و داخل تانک‌های تیل آن خاک انداخته‌اند.

منبع در ادامه افزود که نظامیان پاکستانی تمامی راننده‌ها را در هوای گرم رها کرده‌اند که در نتیجه سه نفر دیگر جان داده و شماری دیگر تا کنون مفقود هستند.

این منبع همچنین گفت که پس از این اقدام نظامیان پاکستانی، در مناطق «چاغی»، «دلبنده» و «نوکندی» تظاهرات شده و نظامیان پاکستانی دوباره بر معترضان شلیک کرده‌اند. او گفت که در این تیراندازی هشت نفر دیگر زخمی شده‌اند.

مسئولان محلی طالبان در نیمروز تا کنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

این درحالی است که اخیرا تنش‌ها میان نظامیان پاکستانی و مرزبانان طالبان در ولایت نیمروز افزایش یافته است. حدود یک هفته پیش در نتیجه‌ی درگیری میان دو طرف، یک فروند چرخبال حامل جنرال پاکستانی از سوی طالبان هدف قرار گرفت و خود جنرال در آن زخمی شد.

به‌دنبال این درگیری، نظامیان طالبان و پاکستانی در دو طرف خط دیورند برای رویارویی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.