ولسوالی علی‌شیر خوست
SM

ادعای جبهه آزادگان: ولسوال طالبان برای علی‌شیر خوست و ۱۱ عضو دیگر این گروه را کشتیم

«جبهه ملی آزادگان افغانستان» ادعا کرده است که در یک عملیات از قبل برنامه‌ریزی شده ساختمان ولسوالی علی‌شیر ولایت خوست را برای ساعاتی تصرف و ۱۲ طالب، به‌شمول ولسوال این گروه برای ولسوالی علی‌شیر را کشته‌اند.

در خبرنامه‌ی «جبهه ملی آزادگان افغانستان» که امروز (دوشنبه، ۱۲ ثور) منتشر شده، آمده است که این عملیات از چند جهت بر ساختمان ولسوالی علی‌شیر راه‌اندازی شده بود که در نتیجه‌ی آن تعداد سلاح و غنیمت جنگی به‌دست نیروهای این جبهه افتاده است.

به نقل از خبرنامه، در جریان این حمله یک ذخیره‌گاه بزرگ مهمات با چندین عراده تانک هاموی و موترهای نوع رنجر طالبان از بین برده شده است.

در اعلامیه آمده است که عملیات «با دقت و مهارت‌های نظامی» طرح‌ریزی شده بود و به هیچ یک از نیروهای این جبهه و نیز غیرنظامیان آسیبی نرسیده است.

با این حال، در بخشی از اعلامیه آمده است که نیروهای جبهه برای چند ساعت در ساختمان ولسوالی علی‌شیر مستقر بودند و پس از جمع‌آوری سلاح و مهمات، دوباره ساحه را ترک کرده‌اند.

با این حال، منابع محلی در ولسوالی علی‌شیر ولایت خوست نیز در صحبت با روزنامه اطلاعات روز تأیید می‌کنند که شب گذشته در یک ذخیره‌گاه سلاح و مهمات طالبان در این ولسوالی آتش‌سوزی صورت گرفته بود و پس از آن صدای چندین انفجار نیز شنیده شده است.

مستغفر گربز، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در ولایت خوست اما به اطلاعات روز گفت که این آتش‌سوزی در ساحه‌ی نظامی مربوط به وزارت دفاع صورت گرفته بود، اما به کسی آسیبی نرسیده است. او در مورد علت آتش‌سوزی چیزی نگفت.