طالبان در قندهار: از آرامگاه عبدالرازق اچکزی محافظت می‌کنیم

درحالی که بستگان جنرال عبدالرازق اچکزی، فرمانده پیشین پولیس قندهار می‌گویند که طالبان صحن آرامگاه او را تبدیل به پارکینگ موتر کرده، دفتر والی طالبان در قندهار با رد این ادعا می‌گوید که این گروه از آرامگاه رازق حفاظت می‌کند.

عبدالرازق اچکزی فرمانده «مقتدر» ضد طالبان در قندهار بود که در یک حمله‌ی نفوذی این گروه در ماه میزان ۱۳۹۷ خورشیدی، چند روز قبل از برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان ترور شد.

به‌تازگی عبدالخالق اچکزی، برادر عبدالرازق عکس‌هایی را از آرامگاه برادرش منتشر کرده و گفته است که طالبان در صحن مقبره‌ی او پارکینگ موتر ایجاد کرده‌اند.

دفتر رسانه‌های والی طالبان در قندهار اما این ادعا را رد کرده و گفته است که این گروه اجازه‌ی چنین کاری را نداده‌ است.

این دفتر گفته است موترهایی که در صحن آرامگاه فرمانده فقید پولیس قندهار متوقف است، متعلق به پرسنل امنیتی است که از مقبره‌ی عبدالرازق اچکزی محافظت می‌کنند.

اخیرا ویدیویی از رقص و پایکوبی نیروهای طالبان در محوطه‌ی آرامگاه احمدشاه مسعود در پنجشیر نیز منتشر شده بود که واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در پی واکنش‌های گسترده کار نیروهای این گروه را نادرست خوانده و گفته است که در تلاش روشن‌کردن‌ انگیزه‌ی آن اند.

مجاهد افزوده بود که هدف از پایکوبی بر محوطه‌ی قبر مسعود، توهین به «شخصیت‌های جهادی نه، بلکه بی‌پروایی چند تن افراد می‌باشد».

سخن‌گوی طالبان در ادامه گفته‌ است که شخصیت‌های جهادی مورد احترام این گروه هستند و همچنین توهین به مرده‌ها مجاز نیست.