عکس: شبکه‌های اجتماعی

جنگ در اندراب‌ها؛ ادعای «جبهه آزادی»: ۱۵ نیروی طالبان را کُشتیم

«جهبه آزادی افغانستان» ادعا دارد که در درگیری این جبهه با طالبان در منطقه‌ی اندراب‌های ولایت بغلان، ۱۵ طالب کشته و شش نفر دیگر آنان زخمی شده‌اند.

این جبهه می‌گوید که صبح امروز (یک‌شنبه، ۱۸ ثور) به‌گونه‌ی مشترک با «جبهه مقاومت» جنگ علیه طالبان را در مناطق «دره جر»، «کاسه تراش» و «خیر دره» ولسوالی ده‌صلاح آغاز کرده است.

در خبرنامه‌ی «جبهه آزادی افغانستان» آمده است که این درگیری حوالی ساعت شش شامگاه امروز با عقب‌نشینی طالبان به منطقه «گلی» پایان یافته است.

این جریان ضد طالبان درباره‌ی تلفات نیروهای خود چیزی نگفته است. طالبان هم تاکنون به ادعا این جبهه واکنش نشان نداده‌اند.

یک منبع مردمی در منطقه اندراب‌های بغلان به روزنامه اطلاعات روز درگیری در این منطقه را تأیید می‌کند و می‌گوید که نیروهای طالبان با ده‌ها موتر در منطقه «دره‌ی سچی» در بلندی‌های اندراب مستقر شده‌اند.

او می‌گوید که طالبان تمام نیروهای قول اردوی خود را به کوه‌های اندراب سوق داده و عملیات پاکسازی به راه‌ انداخته‌اند. این منبع علاوه کرد که درگیری دره‌ی قاسان و دره‌ی نوبهار جریان دارد.

جبهات ضد طالبان می‌گویند که طی روزهای اخیر تحرکات‌شان را در بخش‎‌‍‌هایی از پنجشیر و منطقه اندراب‌های بغلان افزایش داده‌اند.

 «جبهه مقاومت» به رهبر احمد مسعود اخیرا اعلام کرده بود که بخش‌هایی از پنجشیر را تصرف کرده‌اند؛ اما طالبان این ادعا را تکذیب کردند و گفته‌اند که در پنجشیر هیچ «رویداد نظامی» رخ نداده است. حکومت طالبان هرگونه مخالفت نظامی علیه خود را نیز رد می‌کند.