بامیان

مدیر پولیس مبارزه با مواد مخدر طالبان در بامیان به‌اتهام فروش هروئین بازداشت شد

منابع در بامیان می‌گویند که قاری عبدالفتاح، مدیر پولیس مبارزه با مواد مخدر طالبان در این ولایت به‌اتهام فروش هروئین بازداشت و از وظیفه برکنار شده است.

یک منبع به اطلاعات روز گفت که این فرد متهم است که مقدار هروئینی را که از نزد فروشند‌گان مواد مخدر ضبط کرده، خودش به فروش رسانده است.

به گفته‌ی منبع،‌ قاری عبدالفتاح حدود یک هفته پیش از سوی محافظان ملا عبدالله سرحدی، والی طالبان برای ولایت بامیان بازداشت و از وظیفه‌اش برکنار شده است.

عبدالصبور فرزان سیغانی، سخن‌گوی والی طالبان در بامیان بازداشت و برکناری قاری عبدالفتاح را تأیید می‌کند و می‌گوید که این فرد در انجام وظیفه «تخطی» کرده است.

او جزئیات بیشتر ارایه نکرده و گفته است که به‌جای قاری عبدالفتاح، محمد داوود حیدر، به‌عنوان مدیر پولیس مبارزه با مواد مخدر بامیان تعیین شده است.

این عضو طالبان در حالی به اتهام فروش هروئین بازداشت می‌شود که ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه کشت تریاک و خرید و فروش مواد مخدر را جداً ممنوع اعلام کرده است.

در گذشته ادعا می‌شد که بخش بزرگی از درآمد طالبان از قاچاق مواد مخدر به‌دست می‌آید.

مقام‌های امنیتی حکومت پیشین می‌گفتند که تریاک در ساحات ناامن و زیر کنترل طالبان کشت و برداشت می‌شود.

افغانستان یکی از بزرگ‌ترین منبع مواد مخدر در جهان شناخته می‌شود. طی ۲۰ سال گذشته امریکا و جامعه جهانی منابع مالی هنگفتی را برای مبارزه با مواد مخدر هزینه کرده‌اند.