بامیان
عکس: آرشیف

ادعای آزار و اذیت یک دختر توسط یک عضو طالبان در بامیان؛ هفت نفر بازداشت شدند

منابع محلی در بامیان می‌گویند که یکی از محافظان قاری فرید، از فرماندهان طالبان در این ولایت یک دختر جوان را مورد آزار و اذیت قرار داده است. به گفته‌ی منابع، این ماجرا منجر به درگیری میان دو فرمانده طالبان شده است.

یک منبع در مرکز بامیان گفت که این درگیری دیروز، یک‌شنبه (۲۶ سرطان) میان افراد قاری فرید و مختار غندکی در ساحه جاده نو شهر بامیان رخ داده است.

به گفته‌ی منبع، یک نفر از محافظان قاری فرید، یک دختر جوان را در مرکز بامیان مورد آزار و اذیت قرار داده و این کار خشم افراد مختار غندکی را در پی داشته و آنان محافظ قاری فرید را تهدید کرده‌اند.

یک شاهد عینی که خواست هویت‌اش فاش نشود، می‌گوید که در پی این تهدید، نیروهای هر دو فرمانده طالبان دست به ماشه برده‌ و شلیک هوایی کرده‌اند.

منبع افزود پس از آن‌که‌ ملا عبدالله سرحدی، والی طالبان در بامیان از جریان آگاه شده، خودش را به محل رسانده و از درگیری بیشتر جلوگیری کرده است. به گفته‌ی منبع، ملا سرحدی، قاری فرید را بازداشت و با خودش برده‌ است.

یک منبع امنیتی که خواست هویت‌اش در خبر ذکر نشود، به روزنامه اطلاعات روز گفت که این موضوع با پادرمیانی والی و رئیس استخبارات طالبان در بامیان حل شده ‌است.

به گفته‌ی منبع، هم‌اکنون از طرفین درگیری هفت نفر بازداشت و در استخبارات بامیان زندانی‌ هستند.

با این حال، عبدالصبور فرزان سیغانی، سخن‌گوی والی بامیان به یکی از رسانه‌های محلی گفته‌ است که قاری فرید آزاد است و از سوی ملا عبدالله سرحدی، به‌عنوان مسئول کندک طالبان در ولسوالی‌های پنجاب و ورس تعیین شده است.

او درگیریِ میان‌گروهی طالبان را نیز تکذیب می‌کند؛ اما درباره‌ی ادعای آزار و اذیت دختر جوان توسط اعضای این گروه چیزی نمی‌گوید.