شهر نیلی، مرکز دایکندی

طالبان یک همکار پیشین نیروهای امریکایی و یک بزرگ قومی را در دایکندی بازداشت کردند

منابع محلی در ولایت دایکندی می‌گویند که طالبان یک بزرگ قومی و یک همکار پیشین نیروهای امریکایی را در ولسوالی‌های کیتی و ناوه‌میش این ولایت بازداشت کرده‌اند.

یک منبع در ولسوالی ناوه‌میش به روزنامه اطلاعات روز گفت که فرماندهی امنیه‌ی طالبان در این ولسوالی روز پنج‌شنبه (۶ اسد) یک بزرگ قومی را بازداشت کرده و از سرنوشت وی خبری نیست.

به‌گفته‌ی منبع، این بزرگ قومی محسن رضایی نام داشته و در حکومت پیشین هیچ منصب رسمی نداشته، بلکه در بازار ناوه‌میش دکان ادویه فروشی داشته است.

تاکنون دلیل بازداشت این بزرگ قومی روشن نیست. منبع می‌گوید که مردم جهت رهایی او چندین بار به فرماندهی امنیه‌ی طالبان در ولسوالی ناوه‌میش رفته‌اند، اما به دلیل غیابت فرمانده امنیه، تلاش‌های‌شان نتیجه‌ای در پی نداشته است.

این در حالی است که اخیرا بازداشت افراد از سوی طالبان در ولسوالی ناوه‌میش دایکندی افزایش یافته است. باشندگان این ولسوالی از این عملکرد طالبان ناراض هستند.

از سوی هم، یک منبع در ولسوالی کیتی به روزنامه اطلاعات روز گفت که استخبارات طالبان دو روز پیش یک نفر به نام طاهر را به‌خاطر این که در گذشته با نیروهای امریکایی کار کرده، بازداشت کرده است.

به‌گفته‌ی منبع، طالبان، طاهر را از بازار سر کیسو ولسوالی کیتی بازداشت کرده و از سرنوشت او نیز خبری نیست.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *