افراد مسلح دو خارجی را در ولایت بامیان اختطاف کردند

مقام‌های امنیتی ولایت بامیان در مرکز کشور می‌گویند که دو تبعه‌ی خارجی در منطقه‌ی بند امیر این ولایت‌ از سوی مردان مسلح ناشناس اختطاف شده‌اند. به گفته‌ی مقام‌ها در این ولایت، افراد ربوده شده یک زن و یک مرد، کارمندان مؤسسه‌ی انکشافی اکیدن ( بنیاد انکشافی آغاخان) اند.

عبدالرزاق ایلخانی، قوماندان امنیه‌ی بامیان با تأیید این رویداد به خبرگزاری بخدی گفت: «عصر روز گذشته (سه‌شنبه، 29 اسد) دو تبعه‌ی کانادا‌، در نزدیک بند امیر ولایت بامیان، توسط افراد مسلح ناشناس اختطاف شدند». ایلخانی‌ می‌گوید که ربایندگان موتر این دو تبعه‌ی خارجی را به آتش کشیده و خودشان را به جای نا‌معلومی ‌انتقال داده‌اند. اما او تأکید کرد، نشانه‌هایی از رد پای اختطاف شدگان پیدا شده و مأموران پولیس بامیان در تلاش‌اند تا آنان را از چنگ ربايندگان آزاد کنند. ایلخانی می‌گوید، این دو تبعه‌ی خارجی برای تفریح به بند امیر باميان آمده بودند که از سوی افراد ناشناس اختطاف شدند.

بند امیر در فاصله‌ی ٧٢ کیلومتری شمال شرق مرکز بامیان قرار دارد. روزانه صدها سياح داخلى و خارجى از اين ساحه‌ی زيبا و طبیعی ديدن می‌کنند. هم‌چنان این بند دو سال پیش به عنوان پارک ملی افغانستان مسما شد. با این حال، عبدالرزاق ایلخانی، قوماندان امنیه‌ی بامیان گفت: «این دو تبعه‌ی خارجی، از سوی گروه طالبان اختطاف نشده‌اند؛ اما گروه‌های مسلح غیر‌قانونى منطقه در اختطاف آنان دست دارند».

ایلخانی تأکید کرد، تاکنون انگیزه‌ی ربودن این دو تبعه‌ی خارجی مشخص نشده است. در همین حال، شاهدان عینی به خبرگزاری بخدی گفتند که ربایندگان پنج نفر بودند و دوتن آنان لباس پولیس به تن داشتند. بامیان در مرکز کشور از ولایت‌های امن کشور است. در جریان سال‌های گذشته، این نخستین‌بار است که دو تبعه‌ی خارجی از سوی افراد مسلح ناشناس در این ولایت‌ اختطاف می‌شوند. «بخدی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *