زمین‌لرزه در پکتیکا
SM

حوادث مرگ‌بار طبیعی در افغانستان؛ یک‌هزار و ۵۰۰ نفر طی یک سال جان باخته‌اند

براساس آمار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث حکومت سرپرست طالبان، طی یک سال اخیر یک‌هزار و ۵۱۱ نفر بر اثر وقوع حوادث طبیعی در افغانستان جان باخته و سه‌هزار و ۷۲۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

طبق گزارش این وزارت که امروز (پنج‌شنبه، ۲۷ اسد) منتشر شده، در این مدت، ۲۳ هزار و ۸۲۲ خانه نیز به‌گونه‌ی کامل یا قسمی تخریب شده است.

همچنین، حوادث طبیعی در یک سال اخیر منجر به تلف‌شدن هشت‌هزار و ۶۱۲ رأس موشی و تخریب ۹۶ هزار و ۷۷۶ جریب زمین زراعتی شده است.

افغانستان طی چند ماه اخیر، گواه زمین‌لرزه‌ی مرگبار و سیلاب‌های ویرانگر بوده است.

زمین‌لرزه در جنوب‌شرق کشور در ولایت‌های پکتیکا و خوست جان بیش از هزار نفر را گرفته است. سیلاب‌ها هم در اکثر ولایت‌ها تلفات و خسارات سنگین بر جای گذاشته است.

این در حالی است که افغانستان پس از روی‌کارآمدن طالبان با بحران بشری مواجه شده است. به گفته‌ی نهادهای امدادرسان، نیمی از جمعیت این کشور با بحران گرسنگی مواجه‌اند و نیاز به کمک دارند.

در همین حال، مولوی شرف‌الدین مسلم، معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان امروز در یک نشست خبری گفته است که این وزارت در هماهنگی با سازمان‌های خیریه و سازمان ملل، زمینه‌ی توزیع کمک‌های بشردوستانه به ۲.۵ میلیون متضرر از حوادث طبیعی و غیرطبیعی را فراهم کرده است.