بامیان
عکس: آرشیف

زنی در بامیان به‌ اتهام رابطه نامشروع با یک کارمند طالبان توسط بستگانش زخمی شد

منابع محلی در ولسوالی ورس ولایت بامیان می‌گویند یک زن جوان توسط بستگان خود به‌ اتهام داشتن رابطه نامشروع با مدیر ثبت احول نفوس طالبان در این ولسوالی با ضرب چاقو زخمی شده‌ است.

بستگان این زن او را متهم کرده‌اند که با سید محمدحسین مرتضوی بهشتی، مدیر ثبت احوال نفوس طالبان در ورس رابطه نامشروع داشته است. بهشتی ارتباط با این زن را تأیید کرده و گفته است که با او نکاح موقت بسته بود.

یک منبع به روزنامه اطلاعات روز گفت که روز یک‌شنبه (۲۰ سنبله) سید محمدحسین مرتضوی به خانه این زن جوان در روستای «تگاب‌غار» ولسوالی ورس آمده بود و مامای این زن و چندین نفر دیگر از ماجرا آگاه شده و به خانه خواهرزاده‌اش هجوم بردند.

به روایت منبع، سید محمدحسین مرتضوی بهشتی پیش از رسیدن مردان خشمگین از خانه زن موفق به فرار شده؛ اما این زن توسط مامایش با ضرب چاقو به‌شدت زخمی شده است.

منبع می‌گوید که این زن جوان برای درمان به شفاخانه ولسوالی ورس منتقل شده و وضعیت صحی او وخیم است. گفته شده است که ۱۰ ضرب چاقو در بدن این زن وجود دارد.

یک منبع دیگر می‌گوید که سید محمدحسین مرتضوی بهشتی، مدیر ثبت احوال نفوس طالبان در ورس پس از این ماجرا گفته است که او با زن مذکور عقد/نکاح موقت بسته بوده است.

مطابق فقه جعفری، نکاح موقت که «صیغه» نیز گفته می‌شود، به شرط رضایت زن و مرد، تأیید عالم دین و در صورتی که زن باید مطلقه باشد، مجاز است.

مسئولان محلی طالبان در بامیان تاکنون در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی از تجاوز جنسی و رابطه نامشروع نیروهای طالبان با زنان در بامیان نشر شده بود.