ساکنان بلخ

از ناامنی تا کُندی در روند اخذ پاسپورت؛ طالبان مشکلات ساکنان بلخ را می‌شنوند

مسئولان محلی طالبان در بلخ می‌گویند که برای شنیدن مشکلات ساکنان این ولایت با آنان مستقیم گفت‌وگو می‌کنند.

قرار است که قدرت‌الله ابو حمزه، والی طالبان برای ولایت بلخ مشکلات، شکایات، دید‌گاه‌ها و خواست‌های ساکنان نواحی شهر مزار شریف را بشنود.

ناامنی، کمبود آب آشامیدنی صحی، بلندبودن بهای برق، کندی در روند دریافت پاسپورت و شناس‌نامه‌ برقی از اساسی‌ترین مشکلات ساکنان بلخ عنوان می‌شود.

عزیز‌الله، یکی از ساکنان ناحیه‌ هشتم شهر مزار شریف می‌گوید: «از حکومت می‌خواهیم در قسمت تهدید‌های امنیتی توجه کند و تدابیر جدی برای تأمین امنیت ما بگیرد.»

فخرالدین، یکی دیگر از باشندگان بلخ می‌گوید: «بزرگ‌ترین مشکل ما پاسپورت است‌. ما نمی‌توانیم به راحتی پاسپورت دریافت کنیم. افرادی که مریض دارند خیلی سرگردان هستند.»

در همین حال سراج‌الدین، یکی دیگر از باشندگان شهر مزار شریف با انتقاد از تفاوت بهای برق در بلخ با سایر ولایت‌ها، خواستار یکسان‌سازی هزینه‌ی برق است.

وی می‌گوید در حالی که برق بلخ و ولایت‌های جوزجان، سرپل و فاریاب از ترکمنستان فراهم می‌شود، اما مردم بلخ دو برابر دیگر ولایت‌ها هزینه‌ پرداخت می‌کنند.

باشندگان بلخ می‌گویند که هم‌اکنون در برابر هر کیلو وات برق، ۶.۲۵ پول پرداخت می‌کنند؛ در حالی که در دیگر ولایت‌ها هزینه‌ی آن کم‌تر از چهار افغانی است.

با این حال والی طالبان برای بلخ با تأیید مشکلات مردم، از تلاش‌ها جهت رفع آن سخن می‌زند.

قدرت‌الله ابو حمزه، والی طالبان برای بلخ می‌گوید: «ما به‌صورت شبانه‌روز تلاش می‌کنیم برای مردم خدمات درست ارائه کنیم. مشکل برق و پاسپورت را بارها به مرکز شریک ساخته‌ایم؛ امید‌واری‌ برای حل آن وجود دارد.»

عبدالحی عابد، آمر امنیت فرماندهی امنیه‌ طالبان برای بلخ بر مبارزه‌ی جدی در برابر شبکه‌های جرم تأکید می‌کند و می‌گوید: «نیروهای ما هر لحظه تلاش می‌کنند تأمین امنیت کنند. ما به هیچ گروهی اجازه اخلال‌ نظم شهر را نمی‌دهیم.»

بلخ طی ماه‌های اخیر گواه‌ انفجارهای مرگ‌بار بوده است. به‌گفته ساکنان بلخ، جرایم جنایی در این اواخیر نیز در اوج خود رسیده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *