عکس: ارسالی

طالبان در پنجشیر اشتراک‌کنندگان یک نشست قومی را بازداشت کرده‌اند

منابع در پنجشیر می‌گویند که طالبان در ولسوالی دره‌ این ولایت اشتراک‌کنندگان یک نشست قومی را بازداشت کرده‌اند.

بزرگان دره‌ عبدالله‌خیل ولسوالی دره شب گذشته (یک‎‌شنبه، ۲۷ سنبله) درباره‌ تصمیم‌گیری در مورد دستور طالبان مبنی بر تخلیه این دره، جلسه برگزار کرده بودند.

یک منبع به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان حین برگزاری این جلسه، دست‌کم ۲۰ نفر اشتراک‌کنندگان آن را ضرب‌وشتم و سپس با خود برده‌اند. به‌گفته منبع، این افراد به مرکز ولسوالی دره انتقال داده شده و از سرنوشت شان خبری نیست.

منبع می‌افزاید یک روز قبل طالبان به تمام ساکنان دره‌ عبدالله‌خیل دستور داده بودند تا هرچه زودتر این دره را ترک کنند. به‌گفته منبع، طالبان تمام ساکنان دره‌ عبدالله‌خیل را متهم به همکاری با «جبهه مقاومت» می‌کنند.

همزمان یک منبع دیگر به روزنامه اطلاعات روز گفت که طالبان صبح امروز نیز سه نفر را از دره عبدالله‌خیل بازداشت کرده‌اند.

منابع در ولسوالی دره می‌گویند که طالبان پس از تلفات سنگین در کوه‌های این ولسوالی اکنون با مردم ملکی «عقده‌گشایی» می‌کنند و خواستار کوچ ساکنان آن هستند.

منابع تأیید می‌کنند که طالبان خانواده فردی که چند روز قبل به‌ اتهام داشتن همکاری با «جبهه مقاومت» تیرباران شده بود، مجبور به کوچ کرده‌اند. به‌گفته‌ منبع، مواشی و خانه این خانواده بی‌صاحب مانده‌ است.

طالبان در پنجشیر متهم به تیرباران کردن حدود ۷۰ نفر به‌شمول اسیران اعضای «جبهه مقاومت» و غیرنظامیان هستند.

به‌تازگی دفتر معاونت سازمان ملل در کابل (یوناما) گفته است که گزارش‌ها درباره‌‌ قتل اسیران توسط طالبان در پنجشیر موثق به نظر می‌رسد.