وزارت دفاع: اشرف غنی دستور داده از تمام قوا علیه شورشیان استفاده کنیم

اطلاعات روز‌: مقام‌های وزارت دفاع ملی اعلام کردند که محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور به تمام نیروهای مسلح کشور دستور داده که از تمام قوا و امکانات در برابر شورشیان استفاده کنند. جنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی این وزارت به دویچه‌ وله گفت، این عمل‌کرد و دستور اشرف غنی، باعث روحیه‌گیری نیروهای امنیتی در جنگ با شورشیان شده است.

او هم‌چنان افزود، این دستور باعث شده تا نیروهای امنیتی کشور در جنگ با شورشیان به موفقیت‌های بیش‌تر دست یابند. در دوران حکومت حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور، برخی از محدودیت‌ها برای راه‌اندازی عملیات‌ شبانه، درخواست حمایت هوایی از نیروهای خارجی و استفاده از سلاح‌های سنگین علیه شورشیان وضع شده بود.

حال مقام‌های وزارت دفاع ملی کشور می‌گویند، از زمان روی کار آمدن حکومت وحدت ملی، محدودیت‌ها در جنگ با شورشیان کمتر شده و نیروهای امنیتی کشور می‌توانند از تمام قوا و امکانات در برابر آنان استفاده کنند. سخنگوی این وزارت دیروز گفت، در حال حاضر محدویت عملیات شبانه علیه شورشیان نیز رفع شده است.

او افزود، رییس جمهور دستور داده که از تمام امکانات برای تأمین امنیت، آوردن صلح و حفظ جان منسوبان نیروهای دفاعی و امنیتی استفاده شود. اما عظیمی افزود، نیروهای امنیتی هنوز به تجهیزات جنگی و آموزش‌های نظامی بیش‌تری نیاز دارند. با امضای پیمان امنیتی با امریکا و ناتو، انتظار می‌رو‌د که نیروهای امنیتی از سوی آنان تجهیز و تقویت شود.