تلفات حمله به مرکز آموزشی کاج

آمار قربانیان حمله به آموزشگاه کاج به ۵۸ کشته و ۱۲۶ زخمی افزایش یافت

آمار قربانیان حمله‌ی انتحاری به مرکز آموزشی کاج در غرب کابل هنوز هم در حال افزایش است. براساس تازه‌ترین آماری که در اختیار روزنامه اطلاعات روز قرار گرفته، در این حمله ۵۸ نفر کشته و ۱۲۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منابع می‌گویند که بیشتر قربانیان این حمله دختران دانش‌آموز زیر ۲۰ سال اند که برای اشتراک در یک امتحان آزمایشی کانکور در مرکز آموزشی کاج گردهم آمده بودند.

پیشتر منابع در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفته بودند که در حمله به مرکز آموزشی کاج دست‌کم ۵۶ نفر کشته و ۱۱۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

حمله به مرکز آموزشی کاج صبح روز هشتم میزان انجام شد. هنوز مسئولیت این حمله را هیچ گروهی به‌گونه‌ی رسمی بر عهده نگرفته است. در گذشته مسئولیت حملات مشابه این حمله را داعش بر عهده می‌گرفت.

حمله به مرکز آموزشی کاج اعتراضاتی را در داخل و خارج از کشور در پی داشت. زنان در شماری از ولایات در اعتراض به این حمله و سایر حملات بر هزاره‌ها به خیابان آمدند، اما این اعتراضات از سوی طالبان سرکوب شد.

در ده‌ها شهر و کشور دیگر نیز اعتراضات گسترده در پیوند به آنچه که «نسل‌کشی» هزاره‌ها دانسته می‌شود، شکل گرفت. معترضان خواستار توقف «نسل‌کشی» هزاره‌ها شدند.

همین طور، از حدود دو هفته به این طرف کارزار توقف «نسل‌کشی» هزاره‌ها در توییتر شکل گرفته است. کاربران از کشورهای مختلف تاکنون بیش از ده میلیون بار هشتگ #StopHazaraGenocide را توییت کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *