مذاکره‌‌ی رییس جمهور با وزیر خارجه‌ی ناروی در ارگ

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور با وزیر امور خارجه‌ی ناروی دیروز در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد. در این دیدار، هردو طرف در مورد مبارزه با فساد، تطبیق اصلاحات، تأمین صلح و ثبات در کشور و روابط جهان با افغانستان صحبت کردند.

دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری دیروز با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، بیرکی برندی، وزیر امور خارجه‌‌ی ناروی در این دیدار از ادامه‌ی کمک‌های کشورش به افغانستان، اطمینان داد. بر اساس این خبرنامه، برندی ابراز امیدواری کرد که حکومت جدید افغانستان بیش‌تر مستحکم شود.

در این خبرنامه آمده است، برندی گفت، ناروی در نظر دارد افغانستان را در قطار ١٢ کشوری بیاورد که بر آن تمرکز دارد. بر اساس خبرنامه، وزیر خارجه‌ی ناروی گفت که حکومتش به کمک‌های خود با افغانستان در بخش‌های مختلف ادامه می‌دهد و در صورت امکان، این کمک‌ها را بیش‌تر می‌کند.

به گفته‌ی او، حکومت ناروی روی به همین منظور برای مجلس نمایندگان خود پیش‌نهاد افزایش کمک به افغانستان را کرده است. وزیر امور خارجه‌ی ناروی گفت، کشورش در آینده تصمیم آموزش برای نیروهای امنیتی افغان را دارد؛ ما به همین دلیل ٧٥ افسر خود را پس از سال 2014 در افغانستان می‌گذاریم.

بر اساس خبرنامه‌ی ریاست جمهوری، اشرف غنی در این دیدار از کمک‌های ناروی به افغانستان قدردانی کرد. او همکاری ناروی را در بخش قضایی و حقوقی باارزش خواند و گفت که حکومت ناروی، بخشی از کمک‌های خود به افغانستان را در عرصه‌ی حاکمیت قانون به کار اندازد.