اتحادیه اروپا
عکس: گلوبال تایمز

اتحادیه اروپا از طریق برنامه جهانی غذا ۵۰ میلیون یورو به مردم افغانستان کمک می‌کند

برنامه جهانی غذا (WFP) می‌گوید که این برنامه ۵۰ میلیون یورو از اتحادیه اروپا برای کمک به نیازمندان در افغانستان دریافت می‌کند.

در خبرنامه‌ای برنامه جهانی غذا که امروز (چهارشنبه، ۱۸ عقرب) منتشر شده، آمده است که مردم افغانستان از یک سال به این‌طرف علاوه بر رویارویی با مشکلات بی‌سابقه‌ی اقتصادی و حوادث ناشی از محیط زیست، آمادگی کم‌تری نسبت به هر زمان دیگری برای زمستان سخت دیگر دارند.

براساس آخرین ارزیابی WFP، از هر ۱۰ خانواده یک خانواده قادر به تأمین نیازهای غذایی خود نیستند، به‌ویژه خانواده‌هایی که از سوی زنان سرپرستی می‌شوند.

ماری الن مگرورتی، رییس پروگرام غذایی جهان در افغانستان گفته است که مردم این کشور برای ایجاد معیشت بیش از هر زمان دیگری به حمایت نیاز دارند.

او گفته است: «ما از اتحادیه اروپا برای این کمک اخیر بی‌نهایت سپاسگزاریم. این به برنامه جهانی غذا اجازه می‌دهد تا به‌کار طولانی‌مدت معیشت و تاب‌آوری ادامه دهد و به خانواده‌ها کمک کند.»

به‌گفته‌ی او، با بودجه اتحادیه اروپا در سال جاری در افغانستان ۱.۴ میلیون درخت غرس شده، ۷۲۰ کیلومتر کانال و ۱۱ کیلومتر دیوار محافظتی در برابر سیل ساخته شده است. در این پروژه، زمینه کار برای افراد فراهم شده است.