اطلاعات روز

پنج پناهجوی افغانستانی در ترکیه با ضربات چاقو به قتل رسیدند

منابع محلی در ولسوالی رستاق ولایت تخار می‌گویند که پنج پناهجوی افغانستانی در شهر انقره، پایتخت ترکیه به‌گونه‌ی «فجیعانه» با ضربات چاقو به قتل رسیده‌اند. این پناهجویان باشندگان ولسوالی رستاق تخار بوده‌اند و یکی از آنان اسدالله نام داشته است.

خانواده‌ی اسدالله به روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که پولیس ترکیه روز گذشته (پنج‌شنبه، ۱۹ عقرب) برای‌شان خبر داده‌اند که اسدالله و چهار نفر دیگر یکجا به قتل رسیده‌اند.

اسدالله فارغ از رشته‌ی ادبیات دانشگاه تخار بوده و هفت سال پیش برای کارگیری به ایران و از آنجا به‌گونه‌ی قاچاقی به ترکیه رفته بود.

خانواده‌ی اسدالله می‌گوید که چهار نفر دیگر که با او یکجا به قتل رسیده‌اند، نیز از باشندگان ولسوالی رستاق هستند و در ترکیه در یک خانه زندگی می‌کردند.

منابع می‌گویند که از میان این پنج پناهجوی افغانستانی، سه نفرشان نامزد بودند و قصد داشتن برای عروسی به افغانستان برگردند.

در همین حال، مسئولان سفارت افغانستان در ترکیه نیز کشته‌شدن این پنج نفر را تأیید می‌کنند، اما در مورد هویت آنان چیزی نمی‌گویند. به‌گفته‌ی آنان، پولیس ترکیه نیز در مورد هویت این افراد به سفارت معلومات نداده و گفته است که اجساد جهت تحقیقات بیشتر به طب عدلی منتقل شده‌اند.

این درحالی است که سال گذشته نیز همین محله‌ی مهاجرنشین شهر انقره گواه خشونت‌های مردان خشمگین ترک بود که در پی ان خانه‌ها و محل کسب‌وکار مهاجران سوری و افغانستانی تخریب و یک نوجوان ترک کشته شد.