وزارت داخله: 21 تن به اتهام دست داشتن در رویدادهای جنایی بازداشت شدند

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ از بازداشت 21 تن به اتهام دست داشتن رویدادهای جنایی در کابل و شماری از ولایت‌های کشور خبر داد. در خبرنامه‌ی ارسالی این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، چهار متهم یک رویداد جنایی پس از دیدار پدر مقتول با سرپرست وزارت امور داخله، از سوی فرماندهی پولیس کابل بازداشت شدند.

پدر مقتول در دیدار با محمد عمر داوودزی گفته است که مسعود، پسر 20 ساله‌اش به روز سه‌شنبه هفته‌‌ی روان در یک مراسم عروسی در هوتل استانبول واقع در «پروان سوم» شهر کابل از سوی چهار تن با ضربات چاقو زخمی شده است و اکنون در یکی از شفانه‌های این ولایت بستری است.

سپس سرپرست وزارت امور داخله به پولیس دستور داده تا هرچه زودتر عاملان این رویداد را بازداشت و مورد پی‌گیرد قانونی قرار دهد. بر اساس خبرنامه‌ی وزارت داخله، پس از آن فرماندهی پولیس کابل چهار عامل این رویداد را بازداشت  و پس از بررسی‌های ابتدایی، به زودترین فرصت به نهادهای عدلی و قضایی می‌سپارد.

در خبرنامه‌ی ارسالی دیگر وزارت داخله‌ به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، در ۲۴ ساعت گذشته در چندین عملیات پولیس ۱۷ تن به اتهام دست داشتن در رویداهای جنایی بازداشت شدند. بر اساس این خبرنامه، ۷ تن در پیوند به قتل، شش تن در پیوند به دزدی موتر و اموال منزل، یک تن در پیوند به قاچاق مواد مخدر، دو تن در پیوند به مجروحیت و یک تن دیگر در پیوند به تجاوز جنسی بازداشت شده‌اند.

این افراد از مربوطات ولایت‌های کابل، تخار، هرات و ننگرهار  از سوی نیروهای پولیس بازداشت شده‌اند. در خبرنامه‌‌ی وزارت امور داخله آمده است، مظنونین در حال حاضر تحت بازداشت پولیس قرار دارند و تحقیقات بیش‌تر از آنان جریان دارد. بر اساس این خبرنامه، پولیس تلاش‌های خود برای کاهش جرایم جنایی در سراسر کشور را تشدید بخشیده است.