ض

تأکید رهبران افغانستان و پاکستان بر مبارزه‌ی مشترک با تروریزم

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور دیروز با ‌نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. پس از این دیدار، اشرف غنی و نواز شریف در نشست خبری مشترک حاضر شدند. اشرف غنی در این نشست گفت که همکاری با پاکستان یک عنصر مهم سیاست خارجی افغانستان است.

او بر تلاش‌های مشترک هر‌دو کشور در راستای مبارزه با تروریزم و سایر تهدیدهای مشترک، تأکید کرد. رییس جمهور گفت، با وجود این‌که افغانستان و پاکستان با تهدیدهای مشترک مواجه‌ اند؛ اما فرصت‌های مشترک نیز وجود دارند و باید هر‌دو کشور از این فرصت‌ها برای صلح، آسایش، امنیت و ثبات مردم خویش استفاده نمایند.

او گفت، ما باید بر گذشته غلبه کنیم و اجازه ندهیم گذشته آینده ما را ویران کند. به‌دنبال آن نواز شریف بر تقویت روابط میان دو کشور تأکید کرد و گفت، برای گسترش و تحکیم بیش‌تر روابط میان پاکستان و افغانستان، باید به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی هر‌دو کشور احترام شود.

او افزود، پاکستان و افغانستان از نظر تروریزم به خطرات مشابه مواجه اند و هر‌دو کشور می‌توانند با همکاری مشترک به این تهدیدها‌ نقطه‌ی پایان بگذارند. پس از آن، وزیران مالیه‌ی دو کشور توافق‌نامه‌ای را امضا کردند. هدف از امضای این توافق‌نامه، دو برابر ساختن تجارت میان دو کشور و رساندن آن به سطح ۵ میلیارد دالر تا سال ۲۰۱۷ خوانده شده است. اشرف غنی گفت: «می‌خواهم از گام‌های بزرگی که در سه روز گذشته برای دستیابی به پیشرفت اقتصادی به‌دست آمده، استقبال کنم. ما بر موانع ۱۳ سال گذشته غلبه کردیم».