Photo: Social Media

انتخابات پاکستان؛ نامزدان مستقل بیشترین کرسی پارلمان را بدست آوردند

کمیسیون انتخابات پاکستان نتایج نهایی انتخابات سراسری این کشور را اعلام کرده که بر اساس آن نامزدان مستقل که عمدتا مورد حمایت عمران خان هستند، بیشترین کرسی‌های پارلمان این کشور را بدست آورده‌اند.

به گزارش رویترز، نتایج نهایی انتخابات پاکستان که امروز (یک‌شنبه، ۲۲ دلو) در وب‌سايت کمیسیون انتخابات آن کشور منتشر شده، نشان می‌دهد که نامزدان مستقل ۱۰۱ کرسی پارلمان آن کشور را بدست آورده‌اند.

در گزارش این رسانه آمده است که از این میان، ۹۳ کرسی متعلق به افراد مورد حمایت حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان است.

بر اساس گزارش روزنامه‌ی پاکستانی اکسپرس تریبون، حزب مسلم‌لیگ به رهبری نواز شریف در این انتخابات ۷۵ کرسی و حزب مردم پاکستان ۵۴ کرسی را بدست آورده‌اند.

پیش از این هواداران حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان تهدید کرده بودند که اگر نتایج نهایی انتخابات سراسری این کشور اعلام نشود، تظاهرات می‌کنند.

عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان به‌دلیل محکوم شدن در چندین پرونده، از جمله پرونده‌ی افشای اسرار دولتی اکنون در زندان به‌سر می‌برد.

کمیسیون انتخابات پاکستان او و حزبش را از اشتراک در انتخابات منع کرده بود و به همین دلیل اعضای حزب او به‌عنوان نامزدان مستقل در این انتخابات شرکت کردند.

نواز شریف، رهبر حزب مسلم‌لیگ دیروز با اشاره به این‌که حزبش نتوانسته است اکثریت کرسی‌ها را در این انتخابات بدست آورد، گفت که او با سایر گروه‌ها در حال گفت‌وگو بر سر تشکیل دولت ائتلافی است.

انتخابات سراسری پاکستان روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته برگزار شد.

نتایج نهایی این انتخابات با چند روز تأخیر اعلام شد که انتقاداتی را در مورد شفافیت این روند ایجاد کرد.