شش تن در پیوند به جرایم جنایی در کابل بازداشت شدند

اطلاعات روز: پولیس کابل شش تن را در پیوند به جرایم جنایی از مربوطات مختلف این ولایت بازداشت کرده است. در خبرنامه‌ی‌ ارسالی دفتر رسانه‌های وزارت داخله به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، این افراد در پیوند به اختطاف، دزدی، فریب‌کاری، نوشیدن الکول، مجروح ساختن، پنهان کردن مهمات، غصب پول و لت‌و‌کوب بازداشت شده‌اند.

بر اساس این خبرنامه، پولیس کابل یک مرد را در پیوند به فریب دادن یک خانم از حوزه‌ی یازدهم امنیتی بازداشت کرده است. این مرد 80 هزار دالر امریکایی یک خانم را با فریبکاری گرفته است. در بخش دیگر این خبرنامه آمده است، یک مرد دیگر از حوزه‌ی دوم شهر کابل در پیوند به غصب 76 هزار افغانی از یک صراف بازداشت شده است.

در پیوند به دزدی، مرد 23 ساله‌ی دیگری نیز بازداشت شده و این مرد یک پایه کمپیوتر لپ‌تاب و دو گوشی تیلفون یک دانشجو را دزدی کرده است. بر اساس خبرنامه، در پیوند به اختطاف، دو مرد 26 ساله و 27 ساله بازداشت شده‌اند. این دو مرد متهم اند که شیرین آقا، یک باشنده‌ی ولسوالی سرخ‌رود ولایت ننگرهار را اختطاف کرده‌اند.

از سویی هم، در پیوند به پنهان‌سازی مهمات، یک جوان 20 ساله از مربوطات حوزه‌ی شانزدهم شهر کابل بازداشت شده است. این جوان مهمات و مواد انفجاری را در واسطه‌ی نقلیه‌اش پنهان کرده و قصد انتقال آن را به جای‌ نامعلومی داشته است. پولیس کابل در یک اقدام دیگر، جسد یک مرد 48 ساله را از مربوطات حوزه‌ی دوازدهم این ولایت پیدا کرده است.

در خبرنامه‌ی وزارت امور داخله آمده است، در حال حاضر تحقیقات در پیوند به شناسایی عاملان قتل این مرد آغاز شده است. بر اساس این خبرنامه، پولیس به گونه‌ی شبانه‌روزی مشغول مبارزه با جرایم گوناگون به هدف امن‌سازی جامعه است و در این راستا از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نخواهد ورزید.