مجلس: شورای علما در مورد تجاوز جنسی بر کودکان سکوت کرده است

اطلاعات روز: شماری از اعضای مجلس نمایندگان در نشست دیروز این مجلس از شواری علمای کشور انتقاد کردند و گفتند، این شورا در مورد تجاوز جنسی بر کودکان سکوت کرده است. اعضای این مجلس از حکومت وحدت ملی خواستند که عاملان تجاوز جنسی بر کودکان باید اعدام شوند.

‌نفیسه عظیمی، نماینده‌‌ی مردم غزنی در مجلس نمایندگان شورای علما را متهم کرد که در خصوص تجاوز جنسی بر کودکان سکوت کرده است: «شورای علمای کشور ‌اگر داد از اسلام می‌زند، باید برای جلوگیری از تجاوز جنسی بر کودکان کشور اقدام‌های لازم را روی دست گیرد».

بانو عظیمی خطاب به حکومت وحدت ملی نیز گفت که اگر این حکومت انگیزه‌ی خدمت به مردم را دارد، باید عاملان تجاوز جنسی بر کودکان را اعدام کند. این عضو مجلس افزود، کودکان کشور همواره از سوی برخی از افراد «حیوان‌صفت» مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند؛ اما تا کنون یک عامل آن به گونه‌ی علنی محکمه نشده است.

صدیق احمد عثمانی، معاون اول مجلس نمایندگان نیز تجاوز بر کودکان را محکوم کرد و گفت که رییس جمهور، دادستانی و نیروهای امنیتی برای جلوگیری از این عمل بد، اقدام‌ کنند. او افزود که نهادهای عدلی و قضایی کشور با عاملان تجاوز جنسی بر کودکان، مانند رویداد پغمان برخورد کند.

معاون اول مجلس گفت، برای جلوگیری از تجاوز جنسی بر کودکان، عاملان آن باید به اشد مجازات یا اعدام محکوم شوند. قاضی احمد حنفی، عضو مجلس نیز گفت، تا زمانی که مطابق قانون شریعت اسلام با عاملان تجاوز جنسی بر کودکان برخورد جدی نشود، این‌گونه رویدادها در آینده در کشور افزایش خواهند یافت.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که سه روز پیش سه مرد در مربوطات ولسوالی رستاق ولایت تخار به یک دختر سه ساله تجاوز کردند. گفتنی است که در برخی از موارد، ملاها نیز بر کودکان تجاوز جنسی کرده‌اند. به تاریخ 11 ثور سال روان یک ملای مسجد در ولایت قندوز، بر یک دختر 10 ساله (شاگردش) تجاوز جنسی کرد.