عکس: شبکه‌های اجتماعی

سخنان گُهربار یک مجاهد

وزیر صاحب محترم تحصیلات عالی گروه طالبان، الحاج مولوی محمدندیم آخوند، در صحبت‌های اخیرش پرده از سخاوت و درایت نظام امارت اسلامی برداشت و یک‌بار دیگر جهان را متعجب ساخت. این مجاهد نستوه و سپه‌سالار بی‌مانند گفته که برای ما، برای مردم مسلمان افغانستان جای شرم است که از مولوی‌های امارت اسلام امتحان تثبیت سویه در علوم دینی اخذ شود، چرا که این امتحان بی‌حرمتی به ساحت مقدس مولوی‌های امارت اسلامی است. ایشان این سخنان را پس از آن گفته که قبلا رییس استخبارات طالبان در ولایت بامیان در امتحان تثبیت سویه‌ی طلاب ناکام ماند.

ملا محمدندیم که از ایام نوجوانی نترس و شجاع بود و سال‌ها از فرط شجاعت و غیرت، در غارهای پر از ماین می‌خوابید، تصمیم گرفته است که جلو این بی‌احترامی و بی‌عزتی را بگیرد؛ برای همین اعلام کرده که از این به ‌بعد، برای انتخاب مقامات و مسئولین حکومتی از میان مجاهدین نیاز به تثبیت سویه نیست، بلکه نزد امارت اسلامی، معیارهای دیگری برتر است. این وزیر جوان امارت اسلامی به مردم شریف و مسلمان جهان اعلام کرد که براساس دساتیر شرع امارتی، نزد امارت اسلامی مجاهدی از همه برتر است که ماین بیشتری را انفلاق داده باشد و تباهی و ویرانی بیشتری را به ارمغان آورده باشد. چون چوکی‌های حکومت کم‌ترین پاداشی ‌است که امارت اسلامی می‌تواند به پاس خدمات انفجاریه‌ی مجاهدین خویش به آن‌ها بدهد. البته پاداش عظیم اخروی این مجاهدین محفوظ است. فکر می‌کنم  وقت تقسیم زیبارویان بهشتی، حق اول به مجاهدین امارت اسلامی داده شود تا بهترین، نوجوان‌ترین و زیباترین‌هایش را این مجاهدین سربه‌کف انتخاب کنند و سپس نوبت به بقیه اهل بهشت خواهد رسید.

همچنان یکی دیگر از مجاهدین گرامی امارت اسلامی خطاب به مردم افغانستان گفت که اطاعت مطلق از امیر امارت واجب است و هرکسی برخلاف امیرالمؤمنین سخن بگوید یا عمل کند، مجاهدین او را بالای بشکه شانده سویچ خواهند کرد.

در پایان مراسم، مقامات طالبان یک‌بار دیگر تأکید کردند که لعنت خدا و رسول و امیرالمؤمنین برکسانی باد که خواهان رفتن دختران به مکتب و زنان به بیرون از خانه‌اند و نفرین رسول خدا و امیرالمؤمنین نثار مردانی باد که به دختران‌شان اجازه‌ی درس‌خواندن و به زنان‌شان اجازه‌ی کار کردن می‌دهند. جلسه با سر دادن نعره‌های تکبیر و تف کردن نصوار در کناره‌های صالون ختم شد.