راه‌اندازی کارزار جلوگیری از فروش تیل بی‌کیفیت در قندهار

راه‌اندازی کارزار جلوگیری از فروش تیل بی‌کیفیت در قندهار

اداره‌ی نورم و استندرد حکومت سرپرست طالبان کارزاری را به‌منظور جلوگیری از فروش تیل بی‌کیفیت در ولایت قندهار راه‌اندازی کرده است. در جریان این کارزار، تاکنون ۲۵ تانک تیل و ۱۵ ذخیره‌گاه که پیش از این تیل و پترول بی‌کیفیت را با قیمت بلند به مردم به فروش می‌رساند، مسدود شده‌اند.

نوراحمد یاسر، رییس کمیسیون نظارت بر کیفیت تیل اداره‌ی نورم و استندرد طالبان می‌گوید که این کارزار در چهار ولایت، از جمله قندهار راه‌اندازی شده است تا از فروش تیل بی‌کیفیت به قیمت بلند جلوگیری کند. او می‌گوید که این کارزار در سایر ولایات نیز راه‌اندازی خواهد شد.

یاسر همچنین گفت که ده‌ها تانک تیل را در شهر قندهار ارزیابی کرده‌اند که در نتیجه‌ی این ارزیابی، ۲۵ تانک تیل و ۱۵ ذخیره‌گاه مسدود شده است.

به‌گفته‌ی او، در جریان این کارزار، در کنار ارزیابی کیفیت و قیمت تیل، «لیتر سنج» تانک‌های تیل نیز ارزیابی می‌شود. او تأکید می‌کند که این روند تا زمانی ادامه می‌یابد که تمام تانک‌های تیل قندهار بررسی شود.

در همین حال، شماری از مسئولان تانک‌های تیل در شهر قندهار می‌گویند که تیل بی‌کیفیت را آنان نه، بلکه تاجران به کشور وارد می‌کنند.

۲۵ تانک تیل و ۱۵ ذخیره‌گاه تیل در جریان بررسی‌ها در قندهار مسدود شده‌اند.

عبدالقدیر یکی از کسانی که در قندهار تانک تیل دارد، می‌گوید که اداره‌ی نورم و استندرد طالبان باید تیل باکیفیت وارد کند تا از فروش تیل بی‌کیفیت در تانک‌های تیل نیز جلوگیری شود.

او که تانک تیل اش در جریان این کارزار اداره‌ی نورم و استندرد مسدود شده، می‌گوید که از راه‌اندازی این کارزار خوشحال است و امیدوار است که این کارزار به جلوگیری از فروش تیل بی‌کیفیت منجر شود.

از سوی هم، باشندگان قندهار نیز از راه‌اندازی این کارزار ابراز خوشحالی می‌کنند. آنان می‌گویند که انتظار دارند نظارت بر تانک‌های تیل به‌منظور جلوگیری از فروش تیل بی‌کیفیت دوامدار شود.

این درحالی است که پیش از این باشندگان قندهار شکایت داشتند که شمار زیادی از تانک‌های تیل در این ولایت تیل بی‌کیفیت را با قیمت بلند بر آنان به فروش می‌رسانند.