ولایت ارزگان
عکس: آرشیف

باشندگان شهر ترینکوت، مرکز ارزگان به قتل یک کودک اعتراض کردند

شماری از باشندگان شهر ترینکوت، مرکز ولایت ارزگان به قتل یک کودک در این ولایت، اعتراض کردند. معترضان می‌گویند که افراد ناشناس یک کودک را اختطاف و سپس به قتل رسانده‌اند.

این معترضان امروز (جمعه، ۳۰ جدی) گفتند که افراد ناشناس یک کودک را به‌گونه‌ی «بی‌رحمانه» توسط سنگ به قتل رسانده و آن‌ها نمی‌دانند که دلیل قتل این کودک چه بوده است.

محمدشریف، پسر کاکای این کودک می‌گوید که او دو روز پیش از مقابل خانه‌اش مفقود شده بود و شب گذشته جسد‌اش در شهر ترینکوت پیدا شده است.

محمدشریف همچنین گفت که دو سال پیش نیز یک کودک از خانواده‌ی‌شان در رویداد مشابه به قتل رسیده بود. او افزود که با کشی دشمنی شخصی ندارند و نمی‌دانند که دلیل قتل این کودک چه بوده است.

این کودک به تازگی در ولایت ارزگان به قتل رسیده است.

پدر کودک مقتول که نابینا نیز است، خواستار عدالت است و می‌گوید که حکومت محلی طالبان در ارزگان باید عاملان قتل پسرش را پیدا و مجازات کند.

در همین حال، حافظ مبین، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در ولایت ارزگان می‌گوید که تلاش‌ها برای شناسایی و بازداشت عاملان قتل این کودک جریان دارد و به‌زودی به نتیجه خواهند رسید.

ولایت ارزگان در جنوب افغانستان موقعیت دارد. در دو دهه‌ی گذشته این ولایت به‌دلیل حضور طالبان یکی از ولایات ناامن کشور به حساب می‌آمد.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، میزان قتل‌های مرموز و هدفمند و همچنین حملات انتقام‌جویانه افراد در این ولایت افزایش یافته است.